Co Ty wiesz o sprawności? [QUIZ]

Zgrabna sylwetka to nie to samo, co bycie fit. Możesz mieć figurę modelki i łapać zadyszkę na schodach. Sama przetestuj, jak sprawna jesteś. Punkt za każde A.

kobieta na treningu fot. shutterstock.com

1. Ile czasu dziennie spędzasz aktywnie?

A. więcej niż pół godziny

REKLAMA

B. mniej niż pół godziny

Pół godziny albo więcej umiarkowanej aktywności przez 6 dni w tygodniu to zalecana norma.

2. Czy umiesz zrobić pełną pompkę?

A. tak

B. nie

Pompka z dotknięciem klatką piersiową podłogi jest wyznacznikiem sprawności. Nie umiesz? Ćwicz z rękami na podwyższeniu.

3. Ile kroków robisz dziennie?

A. więcej niż 10 tysięcy

B. nie wiem, ale chyba mniej

Więcej niż 10 tysięcy kroków dziennie zwiększa naszą sprawność o 1/4. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, włącz aplikację krokomierza w telefonie.

4. Winda czy schody?

A. zawsze schody

B. to zależy od piętra

To proste ćwiczenie, a tak często lekceważone. Regularne wybieranie schodów zwiększa siłę i wytrzymałość, podnosi pojemność płuc, zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej, obwód talii, obniża ciśnienie i zły cholesterol. Wystarczy?

5. Ile wytrzymasz, stojąc na jednej nodze z zamkniętymi oczami, bez machania rękami?

A. dłużej niż 20 sekund

B. krócej niż 20 sekund

Umiejętność stania w tej pozycji świadczy o dobrej kondycji mięśni głębokich. Stabilizacja korpusu ułatwia życie i chroni przed kontuzjami.

6. Ile razy w ciągu minuty staniesz i usiądziesz na krześle?

A. więcej niż 45

B. mniej niż 45

Szwajcarscy naukowcy ustalili, że dla kobiety około 30. roku życia wynik 45 świadczy o wysokiej sprawności, a to przekłada się oczywiście na dłuższe i zdrowsze życie.

Wynik

5-6 Super

Widać, że regularnie ćwiczysz. Ale czy pamiętasz o rozciąganiu? Streczing sprawia, że mięśnie stają się rozluźnione i lepiej ukrwione, zwiększa się ruchomość stawów i zyskuje sylwetka.

3-4 Nieźle

Jeśli ledwo dajesz radę w codziennej gonitwie, może warto jednak poświęcić dwie godziny w tygodniu na jogę? Według specjalistów to najlepszy uniwersalny zestaw ćwiczeń dla 30-latek.

0-2 Słabo

Rozumiemy, że dało Ci to do myślenia? Zanim jednak zabierzesz się za budowanie kondycji, radzimy zrobić sobie ogólne badania lekarskie.

ZOBACZ TEŻ: Psycholog, czy psychiatra - do kogo się wybrać?

Zobacz również:
Zamiast wstawać lewą nogą, zacznij dzień na czworakach. Zejdź od razu do parteru i obudź się, budząc w sobie naturalne instynkty. Z tą sesją animal flow zyskasz zwierzęcą sprawność i rozpoczniesz dzień z dziką przyjemnością.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA