Zimówki
O tym, że musisz założyć zimowe opony, chyba nie trzeba Ci przypominać. Są zrobione z miękkiej gumy, która „wgryza się” w drogę, dzięki czemu Twoje auto będzie lepiej skręcać i hamować na zaśnieżonym czy oblodzonym asfalcie.
Bagaże – po kolei
Niech najpierw w bagażniku wylądują najcięższe rzeczy – umieść je jak najbliżej tylnej kanapy. Mocno załadowany tył auta sprawia, że prowadzi się ono inaczej – gorzej reaguje na ruchy kierownicą, łatwiej doprowadzić do sytuacji, w jakiej tylne koła wpadną w poślizg. Zasuń roletę bagażnika, by podczas hamowania żaden z bagaży nie wpadł do kabiny. Możesz załadować bagażnik po dach, ale wtedy zamontuj siatkę oddzielającą bagaże od części pasażerskiej.
Narty – na dwa sposoby
Jeśli w oparciu tylnej kanapy Twojego auta znajduje się otwór pozwalający na dostęp do bagażnika, można w nim zamontować tzw. rękaw, który będzie doskonały do przewożenia nart w kabinie. Uwaga: rozwiązanie to jest zabronionew Austrii – tam musisz skorzystać z bagażnika dachowego. Najwygodniejszy będzie boks dachowy, który oprócz nart pomieści jeszcze sporo bagażu.
Ważne detale
Podczas wypadku nawet niewielkie przedmioty stają się niebezpieczne. Podczas kolizji przy prędkości 50 km/h zwykły telefon uderzy Cię, jakby ważył 5 kg, a 1,5-litrowa butelka będzie ważyła ok. 60 kg. Nie pozwól, by leżały luzem – ułóż je w kieszeniach drzwi, w podłokietniku lub w zamykanych schowkach. Nie zrobią wówczas krzywdy Tobie ani żadnemu z pasażerów.
S
Komentarze