REKLAMA

Pięć warunków dobrego snu

Prowadząc codziennie aktywny tryb życia, pracując zawodowo, spędzając czas z dziećmi i szukając wolnej chwili na nasze pasje czy dyscypliny sportowe, zmuszamy nieustannie nasze ciało do większej wydajności. Dlatego, dla utrzymania doskonałej równowagi między wysiłkiem a regeneracją, która na niego pozwala, właśnie sen staje się tak ważny. Na samym początku swojej walki o lepszy sen sprawdź i przeorganizuj środowisko, w którym śpisz. 

Materac Modern Hilding fot. materiały prasowe

Oto 5 najważniejszych  czynników, które mają niebagatelny wpływ na efektywność regeneracji naszego organizmu w czasie snu:

1. Odpowiednia temperatura

To jeden z podstawowych, a zarazem zewnętrznych czynników, które regulują nasz sen. Najlepiej wypoczywamy w temperaturach 18-20 stopni Celsjusza. Jeżeli jest zbyt ciepło lub zbyt zimno, nasz mózg „walczy” o dopasowanie się do otoczenia, zamiast koncentrować się na śnie. Źle dobrana temperatura w sypialni zmienia parametry poszczególnych faz snu, szczególnie fazę REM, związaną z marzeniami sennymi.

2. Wilgotność i czystość powietrza

Aby uzyskać jej optymalny poziom możemy wspomóc się odpowiednim urządzeniem jak nawilżacze i oczyszczacze powietrza. Warto również zadbać o regularne wietrzenie pomieszczenia, w którym śpimy, szczególnie ważne jest to tuż przed snem. 

3. Wyciszenie

Przed samym zaśnięciem starajmy się wyciszyć. Duchowo oraz fizycznie. Dzięki temu nasze ciało i umysł skutecznie się regenerują. Pomogą w tym medytacja, czytanie książek, relaksująca muzyka. Te czynniki wpływają nie tylko na wewnętrze wyciszenie, ale również silnie rozwijają nasz umysł i samoświadomość ciała.

4. Odpowiednie światło.

Sypialnia jest miejscem, w którym zdecydowanie powinniśmy unikać mocnego, białego światła, gdyż nie wpływa ono relaksująco, a wręcz przeciwnie – może wręcz pobudzać. Nie ustawiajmy w sypialni komputera, starajmy się także nie korzystać z urządzeń mobilnych bezpośrednio przed snem. Ich niebieskie światło przypomina o aktywności, męczy oczy i powoduje trudności z zasypianiem. Warto też zaopatrzyć sypialnię w światłochłonne rolety czy żaluzje. W przeciwieństwie do ciemności światło nie wspomaga produkcji melatoniny, czyli hormonu snu, dlatego musimy ograniczać jego dopływ nocą. 

5. Wygodne łóżko, idealnie dobrany materac. 

Dlaczego w ogóle wybór materaca jest tak istotny? Przede wszystkim dlatego, że w istotny sposób wpływa na jakość snu. Powinien przede wszystkim zapewniać odpowiednie podparcie dla kręgosłupa i mięśni, zapewniać cyrkulację powietrza i być dostosowanym do wagi, wzrostu i kształtu ciała śpiącego. Źle dobrany materac – zbyt miękki lub zbyt twardy sprawi, że mięśnie podczas snu będą napięte, a ciało nie będzie mogło dostatecznie odpocząć i się zregenerować.

Materac Modern Hildingfot. materiały prasowe

Idealnym rozwiązaniem na rynku są wysokoelastyczne materace piankowe. Przykładem może być model Modern marki Hilding. To nowoczesny materac piankowy o uniwersalnym przeznaczeniu. Dzięki dwóm poziomom twardości polecany jest zarówno osobom lekkim, preferującym sen na twardszym podłożu, jak i osobom o podwyższonej wadze, nawet do 140 kg. Wystarczy wybrać odpowiednią stronę materaca. Otwartokomórkowa struktura pianki gwarantuje doskonałą wentylację, a tym samym odpowiednią higienę snu. Posiada mniej jednolitą strukturę komórkową od standardowej pianki, dzięki czemu uzyskuje lepsze parametry podtrzymywania ciała, komfortu oraz sprężystości i elastyczności, 7 zróżnicowanych stref twardości zapewnia idealne dopasowanie i bardzo dobre wsparcie całego ciała. Delikatny w dotyku i puszysty pokrowiec Cashmere posiada właściwości antyalergiczne i wchłania do 40% wilgoci z otoczenia. Wygodne uchwyty pomagają odwrócić materac na drugą stronę.

Więcej informacji znajdziesz na www.hilding.pl

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA