Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dobrze tankuj!

Tak, jedzenie w podróży może Cię zdekoncentrować albo wręcz przeciwnie – poprawić Twoje bezpieczeństwo. Jedz to, co dobre dla kierowców. Podpowiadamy, skąd wziąć zdrowego, „energetycznego kopa”!

Skoda rys. Adam Quest

Przed podróżą

Na kolację przed podróżą (zakładając, że wyjeżdżasz rano) nie jedz ciężkostrawnych posiłków. Na kanapkę daj plasterek chudej szynki z kurczaka. Rano owsiankę zjedz z jogurtem naturalnym, a nie z mlekiem.

Przygotuj w domu

Kierowca powinien jeść produkty bogate w białko. Kanapka zawiera go prawie dwa razy więcej niż hot dog ze stacji. Jako prowiant przygotuj kanapkę z ciemnego pieczywa, a na przekąskę wybierz banana, który da Ci zastrzyk energii.

Kawa i energetyk

Kofeina rzeczywiście zwiększa czujność, ale nie może zastąpić odpowiedniej dawki snu i odpoczynku. Kawa? Owszem, możesz wspomóc się filiżanką małej czarnej przed podróżą i energetykiem w trakcie. Ale pamiętaj – „strzał” z kofeiny dostaniesz dopiero po godzinie.

Na postoju

W podróży warto robić przerwy – dla bezpieczeństwa Twojego i innych kierowców. Zabierz ze sobą koc, wybierz jakieś urokliwe miejsce i dotleń się. Przy okazji zjedz przygotowaną wcześniej w domu kanapkę, popij kubkiem cappuccino, które zawiera 72 mg kofeiny poprawiającej koncentrację.

Na deser wybierz jabłko. Uczeni z Uniwersytetu Iowa odkryli, że kwas ursolowy, występujący w jabłkach, zwalcza zmęczenie. Warunek: jabłko trzeba jeść ze skórką.

Jeśli do celu masz już niedaleko, a nie możesz sobie pozwolić na dłuższą przerwę w podróży, zatrzymaj się choć na dwie minuty. Przetrzyj twarz i kark wilgotną chusteczką – to momentalnie Cię obudzi. Pożuj gumę – stwierdzono, że pomaga ona w utrzymaniu koncentracji.

Lokokoszmar a jedzenie

Mdłości mogą uprzykrzyć najfajniejszą podróż. Nawet jeśli sama nie cierpisz na chorobę lokomocyjną, oszczędź jej swoim dzieciom albo pasażerom, którzy jadą razem z Tobą. Chorobę lokomocyjną może spowodować niewłaściwa dieta.

Jeśli zjemy zbyt tłusto, podniesiemy ryzyko jej wystąpienia. Należy unikać także alkoholu (oczywiście dzień przed podróżą), solonych przekąsek (jak chipsy) oraz słodkich napojów gazowanych. Z drugiej strony niewskazane jest podróżowanie z pustym żołądkiem.

Lekki posiłek to konieczność. Jednym z największych naturalnych sprzymierzeńców osób cierpiących na chorobę lokomocyjną jest imbir, dzięki swojemu działaniu łagodzącemu. Przed podróżą można wypić herbatę z imbirem, dodać starty korzeń do potrawy lub przyjąć w formie tabletek.

WH 03/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij