REKLAMA

Ciekawostki o mózgu WH: 05/2015

Czy mózg liczy kalorie? O jakiej porze dnia warto wykonywać trening? Jakie ćwiczenia najlepiej poprawiają naszą pamięć i koncentracje? Jak romans w pracy wpływa na naszą karierę? Przygotowaliśmy dla Was garść świeżych informacji dotyczące mózgu.

mózg fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Mózg liczy kalorie

Mózg wybiera bardziej kaloryczne jedzenie nawet wówczas, gdy zawiodą kubki smakowe – dowiodły badania na Duke University. Do eksperymentu wykorzystano myszy, które nie miały kubków smakowych, oraz te, które rozpoznawały smaki.

Okazało się, że i jedne, i drugie chętniej wybierały wodę z cukrem. Kalorie aktywowały ośrodek nagrody w mózgu i dawały uczucie przyjemności. Wniosek? Garść orzechów zamiast ciastka też pobudzi ośrodek nagrody. 

Zobacz, jak oprzeć się pokusie jedzenia.

REKLAMA

REKLAMA

mózg fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Romans w biurze

Sukces zawodowy jest dzieckiem ciężkiej pracy, determinacji i... pocałunków z kolegą z pracy? Naukowcy w USA przepytali 551 pracowników i okazało się, że 71% z tych poniżej 30. uważa, iż biurowy romans ma korzystny wpływ na wydajność.

Wzmacnia także ego jednak trudno jest go utrzymać w tajemnicy. Udaje się to jedynie w 9% przypadków. 

Nieco starsi i bardziej doświadczeni pracownicy zwrócili jednak uwagę, że tylko tak długo, jak trwa. Później jest wręcz odwrotnie – były partner bardziej przeszkadza niż pomaga się skupić.

REKLAMA

mózg fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Do siłowni na trening IQ

Codzienne ćwiczenia poprawiają nie tylko Twoją figurę, ale także pamięć i koncentrację. Szczególnie istotne są ćwiczenia interwałowe. Badania w Montreal Heart Institute pokazały, że trening interwałowy o dużej aktywności 2 razy w tygodniu znacznie zwiększył u badanych szybkość podejmowania decyzji.

Orbitrek: to urządzenie, które łączy 3 treningi: na rowerze, bieżni i stepperze. Zanim wprowadzisz interwały, zrób kilka lżejszych treningów.

Dostosuj długość kroku do wzrostu. Przez 30 sekund ćwicz szybko, a potem zwolnij do bardzo wolnego, spacerowego tempa na pół minuty. Powtórz 5 razy.

Wioślarz: to ćwiczenie wymaga wprawy i dobrej techniki wykonania. Pamiętaj, by ruch zawsze zaczynał się od nóg, potem zaangażowany ma być grzbiet, a na końcu ręce.

Wykonuj przez pół minuty ćwiczenie najszybciej, jak potrafisz. Zatrzymaj się i nie rób nic przez kolejnych 30 sekund. Powtórz 5 razy.  

REKLAMA

REKLAMA

mózg fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Poranny trening

O 30 minut wcześniej zaśniesz wieczorem, jeśli na trening pójdziesz rano. Następnego dnia obudzisz się wcześniej i będziesz miała więcej energii przez cały dzień.  

WH 05/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA