[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Ciekawostki o mózgu WH: 05/2015

Czy mózg liczy kalorie? O jakiej porze dnia warto wykonywać trening? Jakie ćwiczenia najlepiej poprawiają naszą pamięć i koncentracje? Jak romans w pracy wpływa na naszą karierę? Przygotowaliśmy dla Was garść świeżych informacji dotyczące mózgu.

mózg fot. shutterstock.com

Mózg liczy kalorie

Mózg wybiera bardziej kaloryczne jedzenie nawet wówczas, gdy zawiodą kubki smakowe – dowiodły badania na Duke University. Do eksperymentu wykorzystano myszy, które nie miały kubków smakowych, oraz te, które rozpoznawały smaki.

Okazało się, że i jedne, i drugie chętniej wybierały wodę z cukrem. Kalorie aktywowały ośrodek nagrody w mózgu i dawały uczucie przyjemności. Wniosek? Garść orzechów zamiast ciastka też pobudzi ośrodek nagrody. 

Zobacz, jak oprzeć się pokusie jedzenia.

mózg fot. shutterstock.com

Romans w biurze

Sukces zawodowy jest dzieckiem ciężkiej pracy, determinacji i... pocałunków z kolegą z pracy? Naukowcy w USA przepytali 551 pracowników i okazało się, że 71% z tych poniżej 30. uważa, iż biurowy romans ma korzystny wpływ na wydajność.

Wzmacnia także ego jednak trudno jest go utrzymać w tajemnicy. Udaje się to jedynie w 9% przypadków. 

Nieco starsi i bardziej doświadczeni pracownicy zwrócili jednak uwagę, że tylko tak długo, jak trwa. Później jest wręcz odwrotnie – były partner bardziej przeszkadza niż pomaga się skupić.

mózg fot. shutterstock.com

Do siłowni na trening IQ

Codzienne ćwiczenia poprawiają nie tylko Twoją figurę, ale także pamięć i koncentrację. Szczególnie istotne są ćwiczenia interwałowe. Badania w Montreal Heart Institute pokazały, że trening interwałowy o dużej aktywności 2 razy w tygodniu znacznie zwiększył u badanych szybkość podejmowania decyzji.

Orbitrek: to urządzenie, które łączy 3 treningi: na rowerze, bieżni i stepperze. Zanim wprowadzisz interwały, zrób kilka lżejszych treningów.

Dostosuj długość kroku do wzrostu. Przez 30 sekund ćwicz szybko, a potem zwolnij do bardzo wolnego, spacerowego tempa na pół minuty. Powtórz 5 razy.

Wioślarz: to ćwiczenie wymaga wprawy i dobrej techniki wykonania. Pamiętaj, by ruch zawsze zaczynał się od nóg, potem zaangażowany ma być grzbiet, a na końcu ręce.

Wykonuj przez pół minuty ćwiczenie najszybciej, jak potrafisz. Zatrzymaj się i nie rób nic przez kolejnych 30 sekund. Powtórz 5 razy.  

mózg fot. shutterstock.com

Poranny trening

O 30 minut wcześniej zaśniesz wieczorem, jeśli na trening pójdziesz rano. Następnego dnia obudzisz się wcześniej i będziesz miała więcej energii przez cały dzień.  

WH 05/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij