REKLAMA

Ciekawostki o mózgu WH: 05/2014

Jak na pracę naszego mózgu wpływa nauka języków obcych i w jakich godzinach najlepiej uczyć się słówek? Co ma wspólnego wynik testu IQ ze zjedzonymi winogronami? Zobacz w naszych wiadomościach dotyczących pracy mózgu.

winogrona, owoce fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Jak poprawić IQ?

Pestki czerwonych winogron zawierają związki, które poprawiają pamięć, a nawet chronią przed demencją. Co więcej, ekstrakt z nich może znacząco zmniejszać poziom białka powiązanego z rozwojem choroby Alzheimera. Podobne działanie wykazuje zawarty w skórce winogron resweratrol. To kolejny argument za tym, by czerwone wino traktować priorytetowo.

REKLAMA

REKLAMA

wino fot. racorn 2015/shutterstock.com
fot. racorn 2015/shutterstock.com

Wino a lepsza pamięć i koncentracja

Wino z czerwonych winogron może poprawiać pamięć i koncentrację, pod warunkiem że nie przekroczysz 1 lampki dziennie. Jednej! Wino (w odpowiednich ilościach) wpływa pozytywnie także na inne aspekty naszego organizmu. Dowiedz się, jaka ilość wina dziennie ochroni Cię przed chorobami, a jaką już sobie zaszkodzisz.

REKLAMA

nauka, książki, studia fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Nauka języków obcych

„Parlez-vous franćais", a może „sprechen Sie Deutch”? Jeśli tak, to bardzo dobrze, nie tylko dla lepszej komunikacji z obcokrajowcami. Badania pokazały, że znajomość drugiego języka pomaga nie tylko poprawić koncentrację i pamięć, ale może odwrócić związane z wiekiem zaniki pamięci, pozwalając Ci zachować aktywny umysł

Jeśli masz ochotę wybrać się na kurs, ucz się słówek przed kolacją (około 17-18). Wtedy mózg jest najbardziej chłonny na zapamiętywanie nowych informacji. Unikaj nauki tuż po południu. Wiele badań wskazuje, że ok. godz. 13 mózg robi sobie przerwę, a Twoja intelektualna moc na 2 godziny mocno spada.

REKLAMA

REKLAMA

joga, fitness, trening, ćwiczenia fot. shutterstock.com

Twój ruch

To, jaką dyscyplinę sportu wybierasz, to wyłącznie Twoja decyzja. My sprawdziliśmy, jakie korzyści pójdą za Twoją decyzją.

Tętno spoczynkowe (norma to od 60 do 90; im niższe, tym mniejsze ryzyko zawału serca)

  • Joga: 60
  • Jogging: 56
  • Brak ruchu: 71

Odczucie stanów depresyjnych (w skali od 0 do 63)

  • Joga: 5
  • Jogging: 5
  • Brak ruchu: 10

Odczucie stresu (w skali od 0 do 40)

  • Joga: 11
  • Jogging: 12
  • Brak ruchu: 17

WH 05/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA