[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Ciekawostki o mózgu WH: 02/2015

Czy o skłonności do ryzyka decyduje nasz mózg? Jak w prosty sposób obniżyć poziom stresu? Dowiedz się, w czym pomaga kaligrafia i poznaj zdrowotne korzyści płynące z picia wody kokosowej.

fot. shutterstock.com

Pióro czy klawiatura?

Choć trudno dziś wyobrazić sobie życie bez smartfonów, elektronicznych organizerów i notatników, to nie warto dla nich rezygnować z odręcznego pisania. Jak pokazały bowiem badania naukowców z Princeton University i University of California, kaligrafia bardziej niż stukanie w klawiaturę pobudza mózg do intensywnej pracy.

Pisząc piórem, uruchamiasz te jego obszary, które odpowiedzialne są za koncentrację i zapamiętywanie. Szybciej zbierasz dane i rozwiązujesz problemy.

Testy, w których wzięli udział studenci, pokazały, że pisząc ręcznie, mieli oni mniej czasu na zrobienie notatek, co zmuszało ich do szybszego analizowania, selekcjonowania informacji, czyli przetwarzania danych. To co? Mniej stukamy, a więcej myślimy!

Skutecznym sposobem na poprawę pamięci jest także właściwe odżywianie. Rzuć okiem na nasza dietę mózgu na pamięć i koncentrację.

REKLAMA

REKLAMA

fot. shutterstock.com

Ryzyko jest w mózgu

Jak to jest, że Ty wybierasz ciepłą posadkę, a przyjaciółka potrafi rzucić korporację dla własnego bloga? Badania na Yale University pokazały, że ryzykanci mają inaczej skonstruowane mózgi.

Zanim jednak brak inicjatywy zrzucisz na wredną matkę naturę, postaw czasem na zakrytą kartę. Uczeni nie wykluczyli bowiem, że to właśnie ryzykowne czyny mogą zmieniać mózg.

REKLAMA

woda kokosowa fot. shutterstock.com

Pij i zarabiaj kokosy

Ból głowy zabija koncentrację i kradnie cenne minuty w pracy. Zamiast brać kolejne przeciwbólowe pigułki, sięgnij po wodę kokosową. Badania National Institute of Health and Care Excellence pokazały, że jeśli bierzesz tabletki zbyt często, ból może się nasilać.

Woda kokosowa ma więcej elektrolitów i witamin niż napoje izotoniczne, dlatego pomaga szybko ujarzmić ból i wrócić do formy.

Woda kokosowa to elektrolitowa i witaminowa bomba. Zawiera duże stężenie potasu i magnezu, dlatego polecana jest osobom pracującym w stresie. Poznaj też koniecznie zalety soku aloesowego, którego właściwości zostały docenione przez amatorki zdrowego odżywiania.

REKLAMA

REKLAMA

komputer, laptop, kobieta fot. shutterstock.com

Odstresuj się, nie sprawdzaj wiadomości

Jeśli przez 5 dni będziesz trzymać się z dala od firmowej skrzynki mejlowej, to wg University of California masz szansę znacząco obniżyć poziom stresu. A jeśli nie możesz sobie pozwolić na tak długą przerwę w dostępie do maila, poznaj 3 sposoby radzenia sobie ze stresem.

WH 02/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij