[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Ciekawostki fitnessowe WH: 07/2015

Jak zwiększyć ilość kalorii spalanych podczas treningu? W jaki sposób wiązać sznurówki przed rozpoczęciem biegania? Jaka prędkość marszu pozwoli efektywnie pozbyć się tkanki tłuszczowej? Czym zastąpić hantle, aby jeszcze szybciej wymodelować płaski brzuch? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

sandbag, sprzęt fitness fot. shutterstock.com

Hantel z piasku, brzuch ze stali

Wg naukowców z University of Wisconsin, trening z sandbagiem jest intensywniejszy i spala więcej kalorii niż sesja z hantlami. Przesypujący się w worku piasek zmusza Twoje mięśnie stabilizujące do ciągłej pracy. A brzuch robi się płaski – w sam raz, by go pokazać na piaszczystej plaży. 

1. Podrzut (cel: uda, pośladki, ramiona)

a) Trzymaj proste plecy. Ugnij kolana i unieś sandbag z ziemi. Podrzucić go do klatki piersiowej.

b) Zrób przysiad, a wstając, szybkim ruchem wypchnij ciężar nad głowę.

Ćwicz: 3 serie po 8 powtórzeń

2. Wstawanie (cel: korpus)

a) Leżąc na plecach, ułóż sandbag na prawym barku, przytrzymując go ręką. Postaw prawą stopę na ziemi. Przejdź do siadu, podpierając się lewą ręką.

b) Unieś biodra, oprzyj lewe kolano na ziemi i wstań.

Ćwicz: 3 serie po 6 powtórzeń na stronę

3. Marsz z uściskiem (cel: ramiona, plecy)

a) Złap worek przed sobą, oplatając go ramionami (jak przy uścisku).

b) Maszeruj, utrzymując napięty brzuch, wyprostowane plecy i ściągnięte łopatki. 

Ćwicz: 30 sekund 

Inne skuteczne sposoby na szybkie pozbycie się zbędnych kilogramów to deska oraz pompki.

REKLAMA

REKLAMA

fitness fot. shutterstock.com

Spalaj maszerując

4,5 km/h – taka prędkość marszu pozwala spalić najwięcej tłuszczu kobietom z nadwagą, które dopiero zaczęły się ruszać. Wg „Journal of Sports Science and Medicine”, przejście 1 km w 13 min i 12 s to idealne tempo na utratę balastu.

REKLAMA

fitness fot. shutterstock.com

Problem rozwiązany

Myślisz, że umiesz wiązać sznurówki? Rób to tak, żeby nie przerywały Twoich treningów. Pierwszy węzeł robisz, przekładając lewą sznurówkę nad prawą (a).

Jeżeli zaczynasz kokardkę z lewej strony, drugą sznurówkę przełóż od przodu, jeżeli z prawej (b) – od tyłu (c). Zaczynasz, wiążąc prawą nad lewą? Jeśli zaczniesz kokardkę od lewej, przełóż drugą sznurówkę od tyłu (jeśli od prawej, to od przodu). 

REKLAMA

REKLAMA

fitness fot. shutterstock.com

Hot Dog

Trenujesz z psem? Zadbaj o jego bezpieczeństwo i komfort. Na wspólne bieganie wybieraj chłodniejsze pory dnia. Co 15 minut rób mu przerwy na chłodzenie i picie. Kałuża i woda dla psa, a dla pani zmrożony napój. Jak pokazują badania, orzeźwiający izotonik pozwoli Ci trenować intensywniej i z mniejszym zmęczeniem, niż gdy pijesz z letniego bidonu. 

REKLAMA

fot. shutterstock.com

Spalaj po treningu

Trafia Cię szlag, bo ćwiczysz, ale Twojej figurze wciąż daleko do ideału? Przyczyną może być to, że przeceniasz ilość kalorii spalonych podczas ćwiczeń i myślisz, że potem możesz pofolgować sobie przy stole.

Rozwiązanie: trening aerobowy przeplataj z siłowym. Dzięki temu zwiększysz ilość kalorii spalanych po ćwiczeniach. Przyspieszysz mocniej metabolizm bezpośrednio po treningu (efekt afterburn) oraz podniesiesz spoczynkową przemianę materii. Podwójna korzyść. 

WH 07-08/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij