[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Ciekawostki fitnessowe WH: 05/2014

Co ma wspólnego rak, zdrowy sen i Twój trening? Czy piwo może nam zastąpić napój izotoniczny? Jak w najprostszy chorób znacząco obniżyć ryzyko chorób serca? Odpowiedzi znajdziesz w wiadomościach WH.

sen fot. shutterstock.com

Trening na dziś: 7 h snu

Regularna aktywność chroni przed rakiem, ale tylko jeśli wysypiasz się po treningach. Niedosypianie niweczy Twoje wysiłki. Naukowcy przez 10 lat monitorowali prawie 6000 kobiet ćwiczących z umiarkowaną intensywnością przez godzinę dziennie. Te, które w objęciach Morfeusza spędzały mniej niż 7 godzin, miały o 47% większe ryzyko rozwoju nowotworu.

Badania przeprowadzone przez Indiana University wykazały, że wydolność (VO2 max) niedosypiających sportowców spada nawet o 8%. Nie zarywaj nocy, by mieć zdrowie i ciało jak ze snu.

WH patent:

2 – średnio tyle treningów w tygodniu więcej robią osoby pozytywnie nastawione do ćwiczeń. Zamiast zmuszać się do treningu, znajdź sport, który Cię naprawdę wciągnie.
piwo, alkohol fot. shutterstock.com

Najlepszy izotonik to... piwo?

Gdy ostro bierzesz się do pracy nad swoją sylwetką, zwłaszcza jesienią, Twoja odporność może się chwilowo obniżyć. Na szczęście naukowcy znaleźli na to zaspokajający pragnienie sposób. Badania opublikowane w „Medicine & Science in Sports & Exercise” wykazały, że piwo bezalkoholowe ma działanie przeciwzapalne i zmniejsza szanse złapania infekcji górnych dróg oddechowych.

Okazuje się, że złocisty „izotonik” z gęstą białą pianką zawiera potężną dawkę polifenoli i antyoksydantów, które zwalczają zapalenia i infekcje. Nie musisz od razu napełniać nim bidonu, ale to lepszy wybór na wieczór ze znajomymi niż drinki z procentami – alkohol odwadnia i pogarsza regenerację.

Alkohol pity z umiarem potrafi uprzyjemnić popołudnie, co jednak, jeżeli wieczorem planujesz jeszcze trening? Dowiedz się, czy trening po alkoholu to dobry pomysł?

fitness, trening, ćwiczenia fot. shutterstock.com

10 lat dłuższe życie w 10 minut

Badania opublikowane w branżowym czasopiśmie kardiologów „Circulation” sugerują, że nawet stosunkowo niewielki poziom dziennej aktywności zmniejsza ryzyko chorób serca. Jak dowiedziono, zależność ta jest silniejsza u kobiet niż u mężczyzn. Jeżeli chcesz, żeby Twoje serce tykało jak w zegarku, znajdź codziennie czas na ruch. Naprawdę, wystarczy 10 minut!

Aktywność fizyczna to nie wszystko, co pozytywnie wpływa na pracę serca. Dowiedz się też, co pomaga, a co szkodzi Twojemu sercu.

Zobacz, o ile procent dana długość treningu dziennie obniża ryzyko chorób serca:

  • 21 minut umiarkowanej (lub 10 min większej) intensywności -20%
  • 42 minuty umiarkowanej (lub 21 min większej) intensywności -28%
  • 107 minut umiarkowanej (lub 53 min większej) intensywności -48%

WH 05/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij