[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Ciekawostki fitnessowe WH: 03/2015

Jak zmiana myślenia wpływa na Twój trening? Czy ćwiczenia mogą zmniejszyć uczucie głodu? Co łączy podczerwień i elastyczne mięśnie? Jak powinien wyglądać odpoczynek podczas treningu siłowego? Oto garść ciekawostek fitnessowych.

kobieta, ramiona, fitness, ćwiczenia na ramiona, plecy fot. shutterstock.com

Silniejsza płeć

Myślisz, że nie jesteś w stanie dorównać facetom na treningu? Naukowcy obalili stereotyp słabej płci, udowadniając, że lekarstwem na tę słabość jest zmiana myślenia. Badania opublikowane w „Psychology of Sport and Exercise” wykazały, że dziewczyny wypadały lepiej w realizowaniu sportowych zadań, kiedy powiedziano im, że mogą konkurować na równi z mężczyznami. Kiedy wspomniano, że ich wynik może być słabszy niż kolegów, szło im znacznie gorzej. Na siłowni rywalizuj tylko z własnymi słabościami.

fot. Dudarev Mikhail 2015/shutterstock.com fot. Dudarev Mikhail 2015/shutterstock.com

Apetyt na trening

Naukowcy z University of Bath dowiedli, że odpowiednia porcja ćwiczeń przed wyżerką stabilizuje poziom cukru we krwi i powstrzymuje komórki tłuszczowe przed podziałem. Zanim zasiądziesz do zastawionego stołu, przebiegnij się przez 20 min i zrób 3 serie: 30 przysiadów, 20 wykroków, 10 pompek i trzymaj deskę jak najdłużej – dzięki naszym wskazówkom, wykonanie perfekcyjnego planka będzie dla Ciebie bułką z masłem.

fot. Maridav 2014/shutterstock.com fot. Maridav 2014/shutterstock.com

Bardziej elastyczne mięśnie

O 205 % podczerwień zwiększa elastyczność mięśni. Jeśli w Twoim klubie fitness jest sauna infrared, skorzystaj z niej czasem, zamiast pocić się na rozgrzewce. Potem jeszcze tylko rozruszaj stawy i do boju.

fot. shutterstock.com

Efekty odpoczynku

Trening siłowy buduje mięśnie, poprawia wytrzymałość i podkręca metabolizm – ale nie wszystko naraz. Zbadano, że to długość przerwy między seriami ćwiczeń decyduje o ich efektach. Jeżeli Twoim celem są wyrzeźbione mięśnie, odpoczywaj 2-3 min między seriami. Skróć przerwę do max. 60 s, jeżeli zależy Ci na przyspieszeniu przemiany materii i poprawieniu wytrzymałości. Tutaj znajdziesz przykładowy zestaw ćwiczeń.

WH 03/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij