[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Ciekawostki fitnessowe WH: 03/2013

Czy bieganie pomaga zwalczyć bezsenność? Jak zwiększyć efektywność ćwiczeń na płaski brzuch? W jaki sposób pompki działają na mięśnie? Czy trening cardio zmniejsza łaknienie? Publikujemy kilka ciekawostek dotyczących ćwiczeń fitness.

bieganie fot. Maridav 2015/shutterstock.com

Bieganie i pływanie lekarstwem na bezsenność?

Niezły wycisk za dnia gwarantuje dobrze przespaną noc. Naukowcy z Wielkiej Brytanii przebadali aktywną oraz leniwą część społeczeństwa i odkryli znaczące różnice w jakości ich snu. Wg badań aż 78% osób aktywnych fizycznie śpi jak dziecko każdej nocy. Takim luksusem cieszy się już tylko 48% niećwiczących.

Osoby regularnie biegające, jeżdżące na rowerze, pływające i, ogólnie mówiąc, ruszające się, mają dużo mniejsze problemy z zasypianiem i przesypianiem nocy. Czują się też bardziej wyspane, gdy rano dzwoni budzik. Bez względu na porę ćwiczeń.

REKLAMA

REKLAMA

ciało, sylwetka, płaski brzuch fot. Konstantin Chagin 2015/shutterstock.com

Chłodzące akcesoria na płaski brzuch

Naukowcy ze Stanford University w ramach eksperymentu nałożyli na kobiece dłonie podczas ćwiczeń na siłowni chłodzącą rękawiczkę. Badania okazały się przełomowe – panie w 12 tygodni pozbyły się ponad 7 cm w talii i poprawiły szybkość. Zimne bodźce zmniejszają uczucie zmęczenia i pozwalają dziewczynom dać z siebie więcej.

Efekt płaskiego brzucha możesz uzyskać także przy pomocy narzędzi treningowych. Opisujemy to w naszym artykule "Ćwiczenia na brzuch: kołyska czy kółko?" Wolisz trening bez przyrządów? Wypróbuj dwa zestawy ćwiczeń na płaski brzuch i zapomnij o wstrętne oponce.

REKLAMA

pompki fot. wavebreakmedia 2015/shutterstock.com

Rób pompki

Za zrobienie 20 pompek kobiety mogą zgarnąć maksymalną liczbę punktów w rekrutacji do Akademii Marynarki Wojennej. Za mundurem panny sznurem... na siłownię. Jeśli chcesz zwiększyć siłę i wytrzymałość swoich mięśni, to pompki są idealnym ćwiczeniem dla Ciebie. Zobacz także inne ćwiczenia na silne mięśnie, czyli trening izometryczny dla kobiet.

REKLAMA

REKLAMA

śniadanie, owoce fot. febri ardi antonius 2015/shutterstock.com

Ćwiczenia odchudzające zmniejszają głód?

Masz w planach wieczorny seans filmowy albo imprezę urodzinową? Badania dowodzą, że naturalny stan ekscytacji wywołany godziną spędzoną w ruchu zmniejsza łaknienie i ochotę frykasy. Dlatego przed biesiadą zaplanuj trening kardio, a tuczące przekąski i kuszący tort śmietanowy przestaną Cię podstępnie wabić.

REKLAMA

trening w grupie, fitness klub fot. Syda Productions 2015/shutterstock.com

Efekty ćwiczeń a  trening w grupie

Kolejny raz okazuje się, że mamy nad facetami przewagę. Tym razem wnioskujemy na podstawie doniesień czasopisma „Obesity”. Opublikowane w nim badanie wykazuje, że lepsze efekty w odchudzaniu osiąga się, działając w grupie niż w pojedynkę.

A przecież nie od dziś wiadomo, że nam, kobietom, łatwiej współpracować w zespole niż tym indywidualistom. Potrzebujecie dowodów? Proszę bardzo. Widziałyście kiedyś drużynę pływaków synchronicznych?

WH 03/2013

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij