[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Ciekawostki fitnessowe WH: 02/2014

Dlaczego nie warto trenować codziennie? Jak skutecznie rzucić palenie? Jakie są korzyści z chodzenia po schodach i co ma wspólnego spalanie kalorii z temperaturą pokojową? Odpowiedzi szukaj w wiadomościach WH.

Przetrenowanie nie popłaca

Nie musisz być dla siebie taka surowa. Z badań opublikowanych w „Medicine & Science in Sports & Exercise” wynika, że wcześniej nieaktywne kobiety, które przez 16 tygodni trenowały 4 razy w tygodniu, spaliły więcej kalorii i osiągnęły podobną wydolność tlenową i siłę, jak dziewczyny, które wylewały siódme poty 6 razy w tygodniu. Jak twierdzi Gary Hunter, autor badań, kobiety, które miały mniej przepełniony grafik na treningach, po prostu dawały z siebie więcej.

 

REKLAMA

REKLAMA

papierosy, palenie fot. shutterstock.com

Rzuć palenie na treningu

Jak udowadniają naukowcy, ćwiczenia zmniejszają chęć sięgnięcia po papierosa. Palaczki biorące udział w 8-tygodniowym programie odwykowym stosowały plastry i korzystały z terapii. Te, które dodatkowo maszerowały przez 50 minut 3 razy w tygodniu, odczuwały łagodniejsze objawy odstawienia nikotyny.

Autor badań, doktor David Williams, uważa, że aktywność ma pozytywny wpływ na ukrwienie mózgu i poprawę nastroju. Częste porcje wysiłku skutecznie zmniejszą potrzebę zapalenia papierosa. Od dziś w przerwie na fajkę wbiegnij po schodach na najwyższe piętro lub zrób 5 pompek.

Już 20 minut od ostatniego papierosa Twoje tętno i ciśnienie krwi zaczynają spadać. Sprawdź, co się dzieje z Twoim organizmem, gdy rzucasz palenie. Wiele z nas obawia się, że zerwanie z nałogiem doprowadzi do dodatkowych kilogramów. Na pewno tak się nie stanie, jeśli zastosujesz nasze patenty na to, jak rzucić palenie i nie przytyć.

WH patent:

66% biegaczy w ankiecie „Brooks Running Survey” przyznało, że trenowanie ze swoją drugą połówką prowadzi do większej ilości seksu. Bonus: więcej ruchu i kolejne spalone kalorie.

REKLAMA

bieganie, trening, schody fot. shutterstock.com

Wybierz schody zamiast windy

Uważasz, że nie po to wymyślono windę, żeby zasuwać pieszo? Zobacz, po co stworzono schody. W ramach badań 69 pracowników szpitala przez 12 tygodni korzystało ze schodów. Oto, co zyskali:

  • Pojemność płuc: w górę o 8,6%
  • Tkanka tłuszczowa: w dół o 1,7%
  • Obwód talii: w dół o 1,8%
  • Ciśnienie rozkurczowe: w dół o 2,3%
  • Cholesterol LDL (zły): w dół o 3,9%

REKLAMA

REKLAMA

kobieta, relaks fot. Alliance 2015/shutterstock.com

Spalanie kalorii a temperatura w mieszkaniu

Nawet jeśli należysz do istot ciepłolubnych, powinnaś na chłodno rozważyć korzyści wynikające z tego, że jednocześnie jesteś istotą stałocieplną. Jeśli będziesz przebywać w niższej temperaturze, Twój organizm zużyje więcej energii i spali więcej kalorii, żeby utrzymać ciepłotę ciała.

Wyliczenia amerykańskich naukowców z National Institute of Health Clinical Center wskazują, że ustawienie termostatu na noc na 19 ̊C wystarczy, żeby przyspieszyć metabolizm i w efekcie spalić przez 24 godziny snu 100 kcal więcej niż zwykle. Jeśli do tego dodasz trochę niższą temperaturę w dzień, uzbiera się niezły wynik. A czy wiesz, że możesz też spalać 600 kcal tygodniowo (bez wysiłku)?

WH 02/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij