[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Ciekawostki fitnessowe WH: 01/2013

Co ma wspólnego skuteczne odchudzanie z Twoim tętnem? Jakie są najlepsze ćwiczenia z piłką szwajcarską? Co pić po treningu? Zobacz zebrane przez redakcję WH najnowsze wiadomości dotyczące fitnessu i odchudzania.

bieganie, biegaczka fot. Viktoria Gavrilina 2015/shutterstock.com

Zakres tętna maksymalnego podczas treningu

Ćwiczysz, więc masz prawo oczekiwać efektów. Sprawdź, w jakim zakresie tętna maksymalnego biegać, pływać albo jeździć na rowerze spinningowym, żeby dotrzeć bezpośrednio do swojego celu.

Wzór na tętno maksymalne: 220 – Twój wiek = HRmax

150-60% HRmax

Nie licz na zbyt wiele. Taka intensywność sprawdzi się na lekkiej rozgrzewce lub schłodzeniu i regeneracji organizmu po wysiłku. Albo na romantycznym spacerze.

60-70% HRmax

Ćwiczysz w strefie spalania tkanki tłuszczowej. Sięgasz po zgromadzone pod skórą zapasy i zwiększasz wytrzymałość.

70-80% HRmax

Jeżeli chcesz poprawić swoją formę, to dobrze trafiłaś. W tym przedziale intensywnie zwiększasz wydolność organizmu. System krążeniowo-oddechowy wkracza na wyższy poziom wtajemniczenia.

80-90% HRmax

Dochodzisz do muru albo, jak kto woli, granicy wysiłków beztlenowych. Na tym poziomie nie jest lekko, ale za to krótko. Nie spalisz za wiele tłuszczu, ale poprawisz szybkość i siłę.

WH patent:

31 minut ćwiczeń wystarczy, żeby Twój metabolizm spoczynkowy wskoczył na podwyższony poziom na następne 36 godzin. Jak wskazują wyniki opublikowane w „Journal of Strength & Conditioning Research”, sięgając rano po ciężarki, rozbudzisz organizm, podkręcając metabolizm nawet o 18%. Tak niewiele wystarczy, żeby tłuszcz sam znikał przez cały dzień.

REKLAMA

kobieta, picie, napój fot. Andresr 2015/shutterstock.com

Co pić po treningu?

Sok owocowy nie ugasi pragnienia, szczególnie po wyciskającym z Ciebie siódme poty treningu w upalny dzień, bo jest – mówiąc w skrócie – zbyt stężony. Taki świeżo wyciśnięty, hipertoniczny roztwór dodatkowo odwodni Twój organizm, bo ciało najpierw musi rozcieńczyć sok wodą, którą pobierze z komórek. Żeby zmienić sok owocowy w napój zbliżony do izotonicznego, połącz go z wodą w proporcji 1:1.

Po treningu często sięgamy po izotonik. Nim to zrobisz, lepiej poznaj całą prawdę o napojach izotonicznych i wybierz najlepszy. A skoro już jesteśmy przy piciu, to warto po raz kolejny przypomnieć o wodzie. Jeśli smak wody nie należy do Twoich ulubionych, nie kupuj wody smakowej. Zrób ją sama! Dowiedz się, jak poprawić smak wody mineralnej.

 

ćwiczenie z piłką szwajcarską fot. ostill 2015/shutterstock.com

Ćwiczenia na równowagę z piłką szwajcarską

Nie daj się wytrącić z równowagi. Dorzuć do treningu piłkę szwajcarską i zobacz, jak zwyczajne ćwiczenia przynoszą nadzwyczajne rezultaty.

Brzuszki

Połóż się plecami na piłce, barki zostaw w powietrzu. Stopy, rozstawione na szerokość barków, oprzyj o podłoże. Ręce spleć na klatce piersiowej i napinaj mięśnie brzucha, unosząc barki.

Grzbiety

Biodra oprzyj przodem o piłkę, trzymaj nogi wyprostowane, stopy na szerokość barków. Dłonie spleć z tyłu głowy. Zacznij od opadu tułowia na piłkę, a potem unoś go, napinając mięśnie grzbietu.

Przysiady

Stań w rozkroku tyłem do ściany. Piłkę umieść między ścianą a dolnym odcinkiem kręgosłupa. Stopy wysuń w przodu. Wykonuj przysiady do kąta 90° w kolanach. Utrzymuj wyprostowane plecy.

Pompki

Przyjmij pozycję do pompek, ale ręce oprzyj na piłce. Trzymaj ciało w jednej linii. Dłonie ułóż pod barkami i szeroko rozstaw palce. Opuść klatkę do piłki, zginając łokcie, a potem wypchnij ciało do góry.

Poznaj zalety ćwiczenia z piłką szwajcarską i piłką bosu i wybierz najodpowiedniejszą dla siebie. A jeśli lubisz tego typu sportowe gadżety, to koniecznie wypróbuj też trening z piłką eliptyczną, który wysmukla sylwetkę przez poprawienie rzeźby mięśni.

WH 01/2013

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij