[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Ciekawostki dietetyczne WH: 04/2014

Czy suplementacja kwasów omega-3 jest skuteczna, czy trzeba dostarczać je z pożywieniem? Dlaczego warto jeść mango? Czy jadalne kwiaty są dobre dla zdrowia? Oto garść informacji na temat zdrowej diety.

witaminy, kapsułki, tran fot. shutterstock.com

Kwasy omega-3: dieta a suplementy

Niektórzy nie lubią owoców morza i ryb. Nad nieszczęśnikami pochylił się „British Journal of Nutrition”. Zbadano 2 grupy: jedna jadła ryby przez 7 tygodni, druga tylko suplementy i wzbogacone soki owocowe. Okazało się, że poziom kwasów omega-3 w obu grupach wzrósł dokładnie tak samo.

Wniosek? Tracąc walory smakowe, nie trać walorów zdrowotnych. Łykaj kapsułki – w odróżnieniu od witaminowych te z tranem skutecznie się wchłaniają. Dowiedz się więcej na temat suplementów diety: czy i jak je stosować.

Naukowcy są zgodni, że najlepsze dla naszego zdrowia są dobre proporcje między kwasami omega-3 i omega-6. Zapewnia je dieta śródziemnomorska. Sprawdź, które oleje roślinne są najlepsze.

Patent WH:

Tylko 2% ludzi na świecie dostarcza swojemu organizmowi zalecane 3,5 g potasu dziennie. Niezbędnego do wszystkiego: od mięśni po mózg. Szukaj suszonych moreli i fig, awokado, bananów, ziemniaków i kiwi.

REKLAMA

mango, owoce fot. shutterstock.com

Tango z mango

Tu też potrzeba dwojga, choć Twoje korzyści będą stukrotnie większe. Mango pozwala stabilizować, a nawet obniżać poziom cukru we krwi, zbija zły cholesterol, oczyszcza organizm – także skórę z trądziku – a naukowcy z Federation of American Societies for Experimental Biology udowodnili, że zawiera mieszankę związków polifenolowych zabijających wolne rodniki na śmierć. I dobrze im tak! Najwyższa pora, dziewczyny, uzupełnić o mango swoje owocowe sałatki.

Sprawdź nasz przepis na koktajl z mango i pozostałe z 10 przepisów na zdrowe śniadanie. Mango może nawet poprawić Twój humor! Poznaj pozostałe z 8 produktów na poprawę humoru.

sałatka, kwiaty, bratek fot. shutterstock.com

Kwiaty w wazonie czy na talerzu?

Chińczycy stosują od wieków, Europa odkrywa, a amerykański Instytut Technologii Żywności bada – świeże kwiaty w naszym menu. Okazuje się, że wzmacniają naczynia krwionośne, dbają o układ sercowo-naczyniowy, spowalniają rozwój niektórych nowotworów, działają przeciwzapalnie i rewelacyjnie podnoszą smak potraw.

Płatki róż świetnie pasują do drobiu, lawenda do makaronów, nasturcja do koziego sera, stokrotki do zupy jarzynowej, a bratki do sałatek. Nie wszystkie nadają się na talerz, ale spis jadalnych kwiatów znajdziesz na www.wolnaludzkosc.pl.

WH 04/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij