[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Orzechy a zdrowie: ile jeść orzechów?

Bardzo dobrze, że nie jesteś w stanie im się oprzeć. Orzechy są pyszne i zdrowe. Gorzej: gdy już zaczniesz, trudno się powstrzymać przed kolejną garścią. Bo choć każda z nich to zastrzyk witamin, białka i mikroelementów, to jednocześnie kaloryczna bomba.

orzechy fot. Alik Mulikov 2015/shutterstock.com

Kilka orzechów dziennie – za mało

Wszystkie orzechy są kaloryczne, ale przesadą byłoby ograniczanie ich do 1 czy 2 sztuk. Pomijając brazylijskie, których garść to ponad 300 kcal (!), pozostałe mają o połowę mniej. To odpowiednia przekąska, nawet jeśli w danym dniu nie uprawiasz sportu. Jednocześnie zastrzyk białka, które pomaga utrzymać zgrabną sylwetkę, tłuszczów NNKT, które chronią serce, oraz magnezu i selenu, który utrzymuje mózg w dobrej kondycji. Zobacz, jak niedobór magnezu wpływa na Twoje serce i jeszcze dziś sięgnij po kilka migdałów, które są bogate w niego bogate.

1-2 garści dziennie – w sam raz

Jeśli systematycznie uprawiasz sport, możesz jeść orzechy niemal bez ograniczeń. Pod warunkiem, że nie są prażone, solone i oblane słodką czekoladą. Takie dodatki nie tylko zwiększają kaloryczność orzechów, ale obniżają ich wartości odżywcze. Ziemne są najlepsze dla Twojej figury, bo mają najwięcej białka, włoskie to bogactwo przeciwutleniaczy, które chronią przed nowotworami i opóźniają proces starzenia, a 1 orzech brazylijski, który ma więcej selenu niż puszka tuńczyka, pomoże Ci wydajniej pracować. No i przedłuży Twój żywot. Sprawdź, dlaczego orzechy są doskonałą receptą na długowieczność.

Więcej niż 3 garści dziennie – za dużo

Co za dużo, to niezdrowo. I nie chodzi tylko o to, że zbyt duża ilość orzechów każdego dnia może niekorzystnie przesunąć wskaźnik na wadze. Orzechy mają też właściwości uczulające. Jeśli jesteś uczulona na pyłki lub kiedykolwiek mama wspominała o alergiach pokarmowych w dzieciństwie, obserwuj, jak organizm reaguje na orzechy, i bądź ostrożna, próbując nowych. Pieczenie warg, języka lub delikatny obrzęk to pierwsze objawy alergii, które mogą pojawić się już po zjedzeniu 1-2 orzechów!

Wskazówka WH: Kupuj orzechy w łupinach. Są nieprzetworzone i najzdrowsze.

WH 04/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij