[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Zdrowe śniadanie: co jeść na koncentrację?

Jajka, pełne ziarna, daktyle... Jeżeli chcesz dostarczyć swoim szarym komórkom odpowiedniego paliwa, by cały dzień cieszyć się umysłem ostrym jak brzytwa, sięgnij po nasze śniadaniowe propozycje. Zobacz, co jeść na śniadanie.

jajka fot. shutterstock.com

Śniadanie na koncentrację

Szare komórki czerpią energię z glukozy. Przy dużym wysiłku umysłowym zapotrzebowanie na glukozę wzrasta aż o 50%. Gdy jej zabraknie, natychmiast obniża się zdolność koncentracji i kojarzenia, wydłuża się czas reakcji. Ważne: bez tlenu zapasy energii nie mogą być prawidłowo wykorzystywane, dlatego trzeba wychodzić na spacer.

Jeśli w Twojej pracy potrzebujesz umysłu ostrego jak brzytwa, jeśli studiujesz lub szykujesz się do jakiegoś ważnego egzaminu, nie zapominaj o śniadaniu. Oto poranne propozycje diety dla mózgu.

Śniadanie

Dwa jajka plus dwie kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z twarożkiem ziołowym lub z żółtym serem. Dzięki tym składnikom zapewnisz sobie odpowiednią ilość węglowodanów do produkcji energii i niezbędnego przy koncentracji żelaza. Bez żelaza szwankuje zaopatrywanie komórek w tlen i zapał do ruszania głową gaśnie.

Lunch

Wybierz pstrąga z dużą ilością zielonej pietruszki lub fasolki szparagowej. Mięso pstrąga zawiera duże ilości choliny i lecytyny – substancji wspomagających pamięć. Witamina B1 zawarta w pietruszce czy fasolce ułatwia ich przyswajanie.

Przekąski

Orzechy ziemne i daktyle. Zawierają lizynę i tyrozynę, które wspomagają wytwarzanie dopaminy – hormonu odpowiedzialnego za przewodzenie impulsów nerwowych. Śmiało więc ładuj do buzi łyżkę masła orzechowego. Uważaj jednak na ilość, bo orzechy chociaż nieziemsko zdrowe, są przy okazji piekielnie kaloryczne.

Napoje

Sok jabłkowy zmieszany z wodą mineralną, w proporcjach 1:1. Węglowodany z soku są szybko przetwarzane w glukozę, a zawarty w nim bor wzmaga efektywność myślenia. Pij zieloną herbatę, która wzmacnia odporność i uspokaja. Uważaj na kawę i czarną herbatę – utrudniają przyswajanie żelaza.

Jeśli jutro czeka Cię stresujący dzień, zobacz zdrowe śniadanie na stres. A może ostro trenujesz? Dowiedz się zatem, co jeść, żeby zapewnić sobie energię na aktywny poranek.

F 2003/05

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij