[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Zdrowa dieta: ile jest cukru w owocach?

Pewnie wiesz, ile kalorii ma awokado i znasz właściwości odżywcze żurawiny, truskawek czy mango. A zawartość cukru w owocach? Sprawdź z nami, które owoce mają go najmniej, a które najwięcej.

Zacznijmy od tego, że naturalnie występujące cukry (jak te w owocach) są zdecydowanie bardziej pożądane dla zdrowia niż te sztucznie dodawane. Mimo to dobrze by było, gdybyś miała ogólne pojęcie o tym, jak dużo cukru pochłaniasz za każdym razem, gdy np. delektujesz się swoim smoothie lub sałatką owocową. Poniżej znajdziesz listę pięciu owoców, które mają zaskakująco małą zawartość cukru i kolejnych pięciu, które słodkością aż ociekają. Bo chociaż do lata daleko, to zawsze przecież możemy sięgnąć po owoce w mrożonkach.

 

REKLAMA

Owoce o małej zawartości cukru

1. Awokado

Wiemy, że na myśl o owocach, awokado rzadko przychodzi jako pierwsze do głowy, ale powinnaś wiedzieć, że w jednym takim owocu znajduje się około... 1 gram cukru! Dodatkowo jest to skarbnica zdrowych tłuszczów, które sprawią, że długo nie opuści Cię uczucie sytości. Dlatego zadbaj, by znalazł się w Twojej diecie. Brak Ci pomysłów? Sprawdź nasze przepisy na dania z awokado.

2. Żurawina

Powinnaś objadać się tym smakołykiem przez cały rok i to bez wyrzutów sumienia! Szklanka tych świeżych owoców zawiera około 4 gramy cukru.

3. Maliny

Wypróbowany i sprawdzony składnik smoothie. I zupełnie bezpieczny – dodając do koktajlu szklankę malin, dorzucasz tylko 5 gramów cukru. Dodatkowym bonusem jest to, że są one bogatsze w błonnik niż inne owoce leśne, więc szybciej się nimi najesz.

4. Jeżyny

7 gramów cukru w szklance tych owoców sprawia, że możesz być spokojna nawet wtedy, gdy nieco się zapomnisz przy ich podjadaniu.

5. Truskawki

Szklanka świeżych truskawek równa się 7 gramom cukru oraz 85 miligramom witaminy C. Jak widać, te pyszne owoce przynoszą same korzyści: mało cukru i nawet więcej witaminy C, niż wynosi dzienne zapotrzebowanie (75 miligramów).

Owoce o dużej zawartości cukru

1. Liczi

Ten egzotyczny owoc to prawdziwa bomba cukrowa – w jednej szklance tego smakołyku znajdziesz aż 29 gramów cukru! Na szczęście istnieją też całkiem dobre powody, by jeść ten owoc (byle tylko w umiarkowanych ilościach): np. 136 miligramów wapnia, co zaspokaja blisko 15% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek zdrowej kobiety.

2. Figi

Nie bez powodu figi są tak smaczne: jedna szklanka tych świeżych owoców zawiera aż 27 gramów cukru, czyli mniej więcej tyle, ile znajdziesz na etykiecie batonika. Jednak w przeciwieństwie do wysoko przetworzonych słodyczy, figi bogate są także w błonnik i potas.

3. Mango

Ten owoc to kwintesencja lata, ale każda szklanka mango to aż około 23 gramów cukru. Na szczęście oprócz tego taka porcja wspomoże także zdrowie Twoich oczu, dzięki zawartej w owocu witaminie A (w ilości równej ponad 1/3 dziennego zapotrzebowania). Truskawki i mango to także jedne z owoców, które poprawiają nastrój. Sprawdź pozostałe z 8 produktów na poprawę humoru.

4. Czereśnie

Niestety, ale jedna szklanka czereśni ma aż 18 gramów cukru. Nic dziwnego, że objadanie się nimi jest tak przyjemne, jakby to były cukierki!

5. Winogrona

Zarówno czerwone, jak i zielone winogrona zawierają 15 gramów cukru w szklance. Czerwona odmiana jest także bogata w antyoksydanty, a obydwa – zapewniają mnóstwo błonnika.

Cukier zawarty w owocach – nawet gdy jest go dużo – nie jest aż tak groźny ze względu na mnóstwo wartości odżywczych, których dostarczają. Inaczej sprawa ma się z cukrem rafinowanym: sprawdź, jak cukier wpływa on na Twój mózg oraz czym możesz go zastąpić.

Tekst: Zahra Barnes

WH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij