[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jedzenie a wygląd i inne ciekawostki dietetyczne

Jaki jest związek między tym, co leży w naszej kuchni, a tym, jak wyglądamy? Dlaczego tłuszcz beżowy jest ważny dla zdrowia? Jak dużo zdrowej żywności jeść, aby nie zaszkodzić figurze? Przed Tobą kolejna garść ciekawostek dotyczących odżywiania.

owoce fot. shutterstock.com

Co z oczu, to z brzucha

Specjaliści z Cornell University zbadali związek między tym, co leży w naszej kuchni, a tym, jak wyglądamy. Okazało się, że grupa, która trzyma na wierzchu płatki śniadaniowe i słodzone napoje, jest średnio o 9-12 kg grubsza od tej, która tego nie robi.

Z kolei osoby, u których na blacie leżą owoce, ważą średnio o około 6 kg mniej. Wyniki badacze tłumaczą tym, że przeważnie podjadamy to, co jest pod ręką. My uzupełnimy ich wniosek o własne spostrzeżenie. Jeśli słodkie lub słone przekąski w ogóle znajdą się w domu, prędzej czy później z niego znikną. W końcu do szafki też nietrudno jest sięgnąć. Dlatego powinny pozostać tam, gdzie ich miejsce – na sklepowej półce.

Zobacz także, co jeść, aby mieć piękną, zdrową cerę oraz poznaj listę 10 produktów, które szkodzą skórze.

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Trzy kolory

Tłuszcz biały to ten, w którym magazynujesz nadmiar energii. Brunatny odpowiada za utrzymanie stałej temperatury ciała i kiedy jest chłodno, spala biały, czyli pomaga wyszczuplić talię. Problem w tym, że jest go mało i zanika wraz z wiekiem.

Na szczęście jest jeszcze tłuszcz beżowy. Cenny, bo po pierwsze też uruchamia spalanie białego, a po drugie może się z niego tworzyć (brązowy nie jest taki sprytny). Badacze z Kyoto University uważają, że jednym z czynników aktywujących tę przemianę są kwasy omega-3, które znajdziesz w rybach.  

awokado fot. shutterstock.com

Tyle, ile trzeba

Gdy jemy zdrową żywność, mamy tendencję do przejadania się – zwracają uwagę naukowcy. Przebadani przez nich ludzie uważali zdrowe jedzenie za mniej tuczące. Tymczasem każda żywność w nadmiarze spowoduje, że utyjesz. Podpowiadamy, jak łatwo kontrolować porcje, nawet najzdrowsze.  

Awokado 100 g (około połowy)

Dostarczy prawie 10 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i 27% dziennej dawki błonnika.

Masło migdałowe

1 łyżeczka Sycąca kombinacja białka i tłuszczów, a do tego dawka magnezu i manganu.

Quinoa

50 g (nieugotowanej) Świetne źródło węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. 

WH 09/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij