[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jedzenie a wygląd i inne ciekawostki dietetyczne

Jaki jest związek między tym, co leży w naszej kuchni, a tym, jak wyglądamy? Dlaczego tłuszcz beżowy jest ważny dla zdrowia? Jak dużo zdrowej żywności jeść, aby nie zaszkodzić figurze? Przed Tobą kolejna garść ciekawostek dotyczących odżywiania.

owoce fot. shutterstock.com

Co z oczu, to z brzucha

Specjaliści z Cornell University zbadali związek między tym, co leży w naszej kuchni, a tym, jak wyglądamy. Okazało się, że grupa, która trzyma na wierzchu płatki śniadaniowe i słodzone napoje, jest średnio o 9-12 kg grubsza od tej, która tego nie robi.

Z kolei osoby, u których na blacie leżą owoce, ważą średnio o około 6 kg mniej. Wyniki badacze tłumaczą tym, że przeważnie podjadamy to, co jest pod ręką. My uzupełnimy ich wniosek o własne spostrzeżenie. Jeśli słodkie lub słone przekąski w ogóle znajdą się w domu, prędzej czy później z niego znikną. W końcu do szafki też nietrudno jest sięgnąć. Dlatego powinny pozostać tam, gdzie ich miejsce – na sklepowej półce.

Zobacz także, co jeść, aby mieć piękną, zdrową cerę oraz poznaj listę 10 produktów, które szkodzą skórze.

REKLAMA

REKLAMA

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Trzy kolory

Tłuszcz biały to ten, w którym magazynujesz nadmiar energii. Brunatny odpowiada za utrzymanie stałej temperatury ciała i kiedy jest chłodno, spala biały, czyli pomaga wyszczuplić talię. Problem w tym, że jest go mało i zanika wraz z wiekiem.

Na szczęście jest jeszcze tłuszcz beżowy. Cenny, bo po pierwsze też uruchamia spalanie białego, a po drugie może się z niego tworzyć (brązowy nie jest taki sprytny). Badacze z Kyoto University uważają, że jednym z czynników aktywujących tę przemianę są kwasy omega-3, które znajdziesz w rybach.  

REKLAMA

awokado fot. shutterstock.com

Tyle, ile trzeba

Gdy jemy zdrową żywność, mamy tendencję do przejadania się – zwracają uwagę naukowcy. Przebadani przez nich ludzie uważali zdrowe jedzenie za mniej tuczące. Tymczasem każda żywność w nadmiarze spowoduje, że utyjesz. Podpowiadamy, jak łatwo kontrolować porcje, nawet najzdrowsze.  

Awokado 100 g (około połowy)

Dostarczy prawie 10 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i 27% dziennej dawki błonnika.

Masło migdałowe

1 łyżeczka Sycąca kombinacja białka i tłuszczów, a do tego dawka magnezu i manganu.

Quinoa

50 g (nieugotowanej) Świetne źródło węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. 

WH 09/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij