[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Wpływ fast foodów na nastrój i inne ciekawostki dietetyczne

Jaki wpływ mają tłuszcze trans na nasz nastrój? Ile ryb jeść, aby dostarczyć sobie odpowiednią dawkę kwasów omega-3? Dlaczego warto włączyć gruszki do jadłospisu? Ile orzechów włoskich możesz jeść dziennie? Oto kolejna garść ciekawostek dotyczących odżywiania.

fast food fot. shutterstock.com

Wkurzona? Rzuć fast food

Tłuszcze trans, utwardzane, uwodornione, częściowo uwodornione – to wszystko nazwy jednej zarazy, która powoli nas zabija. Ale jedno robi szybko. Oto badacze odkryli, że osoby jedzące batoniki, fast foody i w ogóle wysoko przetworzoną żywność pełną takich tłuszczów mają większą skłonność do irytacji i agresji niż osoby, które ich unikają. Jeżeli więc nie chcesz kogoś zamordować, czytaj etykietki.    

Decyzją amerykańskiej Agencji Żywności i Leków do roku 2018 tłuszcze trans mają zniknąć ze sklepów w USA. Może i w naszym prawie zrobić by taką „dobrą zmianę”?  

REKLAMA

gruszka fot. shutterstock.com

Gruszka Cię obroni

Gruszka jako jeden z niewielu owoców zawiera jod, który reguluje pracę tarczycy, bor wyostrzający nasze szare komórki, a ta z białym miąższem (nie wiadomo dlaczego, ale tylko z białym) zmniejsza ryzyko udaru o ponad 50%. Do tego ma mało kalorii (mniej niż 60 kcal), niski indeks glikemiczny i wbrew pomówieniom wcale nie jest ciężkostrawna. Ale to nie wszystko.

Naukowcy z CSIRO, australijskiej agencji rządowej, wykazali, że szklanka soku z gruszek koreańskich – są w naszych sieciówkach – wypita w ciągu dnia przed planowaną wieczorną imprezą skutecznie chroni przed kacem. Gruszki zmniejszają stężenie we krwi toksycznego aldehydu octowego, który to drań odpowiedzialny jest za zohydzanie nam radości z kilku kieliszków wina.  

orzechy fot. shutterstock.com

Chrup częściej

Doskonała wiadomość od amerykańskich uczonych z Agricultural Research Service w Mary land. Wzięli pod lupę orzechy włoskie i ustalili, że standardowa porcja (ok. 28 g) zawiera o 21% mniej kalorii, niż dotąd szacowano. Korzyści z jedzenia orzechów włoskich dla mózgu, serca i urody są ogromne, a teraz możemy zjeść ich więcej!  

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

Alfa i omega-3

Przyjmując 1 g dziennie kwasów omega-3, wszystko będziesz miała lepsze i staniesz się dziewczyną alfa. Musisz jednak zadbać o proporcje między kwasami omega-3 i -6, i zwiększyć ilość tych pierwszych w diecie. Oto rybny przewodnik, ile wystarczy zjeść, by dostarczyć ten magiczny 1 gram i pięknieć w oczach: makrela 40 g, śledź 85 g, sardynki 70 g, łosoś 65 g, pstrąg 100 g, anchovies 50 g i halibut 170 g.  

WH 05/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij