[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Wieprzowina: ile czerwonego mięsa powinnaś jeść?

Wieprzowina to kopalnia witaminy B1 i cynku. Co więcej, pozytywnie wpływa także na życie seksualne. Ale uwaga – trzeba z nią ostrożnie, bo podnosi także cholesterol. Zobacz, ile powinno wynosić tygodniowe spożycie czerwonego mięsa.

wieprzowina fot. shutterstock.com

Nie jesz: za mało

Chętniej niż nasze matki wybieramy białe mięso. Słusznie, drób ma więcej protein i mniej tłuszczu (zobacz, dlaczego powinnaś częściej sięgać po pierś z kurczaka). Mniej słusznie, jeśli weźmiemy pod lupę niektóre składniki. A zwłaszcza jeden: witaminę B1, zwaną też tiaminą.

REKLAMA

To kluczowy składnik w diecie osób, które intensywnie trenują – poprawia pracę mięśni i zmniejsza odczuwanie bólu. Wieprzowina to kopalnia tiaminy. Jeśli nie jesz mięsa, jedz rośliny strączkowe i ziarna. Tam też ją znajdziesz.

1-2 porcje/tydzień: w sam raz

Porcja wieprzowiny (ok. 150 g) pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę B1 (wg RDA to 1,1 g). I to nie- jedyny powód, by nie rezygnować z tego mięsa.

Ma również więcej od drobiu cynku, który dobrze wpływa na włosy, paznokcie, skórę oraz seks i wprawdzie ma mniej żelaza niż wołowina, ale dużo więcej niż białe mięso. Uzupełnianie w diecie tego pierwiastka jest bardzo ważne, bo tracimy go systematycznie wraz z każdą miesiączką.

Więcej niż 2 porcje/tydzień: za dużo

Wieprzowina to, niestety, także źródło tłuszczu. I to tego, którego nie lubimy. W jednej porcji jest około 30 g nasyconych kwasów tłuszczowych (w 100 g mięsa drobiowego około 4 g!), które podwyższają poziom całkowitego cholesterolu (zobacz, jak go obniżyć).

Trzeba również pamiętać, że wieprzowina to mięso kaloryczne: 100 g polędwicy wołowej to około 120 kcal, a taka sama ilość karkówki ma 250 kcal! Dlatego, kupując wieprzowinę, nie zapominaj o kaloriach lub wybieraj jej chudsze części. Polędwica wieprzowa jest mniej kaloryczna niż karkówka.

WH 05/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij