[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Węglowodany w diecie: jak jeść, żeby tego nie żałować?

Jeżeli chodzi o węglowodany, musisz zapamiętać jedno: liczy się i ilość, i jakość. Okazuje się bowiem, że nie wszystkie cukry są złe. Nawet jeśli walczysz o zgrabną sylwetkę i płaski brzuch. Węgle wracają do gry!

makaron, spaghetti fot. shutterstock.com

Chyba tylko tłuszczu boimy się bardziej od węglowodanów. Okazuje się jednak, ze zupełnie niepotrzebnie. Jeśli nauczymy się bowiem wybierać te najlepsze, nie wpłynie to negatywnie ani na naszą sylwetkę, ani samopoczucie po spojrzeniu w lustro. Dowiedz się więcej na temat węglowodanów w diecie, a poniżej sprawdź, po które warto sięgać często, a od których trzymać się na dystans.

Jedz sporadycznie

Cukry proste

Twój organizm cieszy się nimi tak krótko, jak dziecko nową zabawką. Błyskiem zapominasz, że coś zjadłaś, i za chwilę jesteś dwa razy bardziej głodna.

Porcja

Ogranicz je do maksimum 30 g dziennie. Liczą się nie tylko kolorowe żelki i cukierki, ale też bardziej naturalne źródła, jak miód czy syrop z agawy. Sorry. 

Produkty z ziaren oczyszczonych

Przetworzone produkty, jak biały ryż albo makaron, wyręczają Cię w trawieniu. W procesie produkcji tracą sporo wartościowych składników (m.in. błonnik) i szybko przemykają przez układ pokarmowy, na krótko zaspokajając apetyt.

Porcja

Jedz ich nie więcej niż 2 garści dziennie.

Jedz regularnie

Produkty pełnoziarniste

Organizm zużywa dużo energii, żeby przetworzyć je na... energię. Trawią się wolniej i sycą na dłużej niż ich rafinowani kuzyni.

Porcja

Jedz do 3 porcji dziennie produktów „100% pełne ziarno”. To może być np. 50 g makaronu (nieugotowanego), 50 g płatków owsianych (suchych) i kromka chleba.

Owoce

Fruktoza, czyli naturalny cukier zawarty w owocach, robi sobie krótką przerwę w wątrobie, dzięki czemu cukier we krwi nie skacze od razu jak szalony. Owoce są też pełne błonnika, witamin i wody, więc zaspokajają apetyt na dłużej niż sztuczne słodycze.

Porcja

Nie więcej niż 2 porcje dziennie. Wystarczy Ci słodyczy.

REKLAMA

REKLAMA

ziemniaki fot. shutterstock.com

Jedz więcej

Rośliny strączkowe

Zbanowała je chociażby dieta paleo, ale tym pełnym błonnika i białka produktom powinnaś jak najczęściej dawać lajki.

Porcja

Dodaj ciecierzycę, soczewicę czy zielony groszek do swojego codziennego menu. Wg czasopisma „Obesity” badani czuli się aż o 31% bardziej najedzeni, gdy jedli 160 g „strączków” dziennie.

Skrobia

Ziemniaki nie są takie złe, jak je malują (chyba że okraszone boczkiem). Skropia oporna jest, jak sama nazwa wskazuje, na enzymy trawienne, więc organizm wyciąga z nich mniej kalorii.

Porcja

Schłodź je. Według badań z „Advances in Nutrition” odporność wzrasta, gdy schłodzisz wcześniej ugotowane ziemniaki.

WH 06/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij