REKLAMA

Synergia w odchudzaniu

Uproszczona instrukcja zrzucania wagi. Skorzystaj z potęgi synergii, żeby pozbyć się dodatkowych  kilogramów szybciej i na zawsze, nie tylko na kilka miesięcy. To właśnie synergia sprawi, że tym razem odchudzisz się skutecznie.

Synergia w odchudzaniu Shutterstock.com

Idealna figura to marzenie wielu z nas. Zwykle myślimy o zrzuceniu kilogramów przed karnawałem, po sylwestrze jako postanowienie noworoczne, albo tuż przed latem, gdy uświadamiamy sobie, że nad wodą będziemy musiały się rozebrać. Niestety często plany ulegają niepostrzeżenie unieważnieniu. Być może dzieje się tak, ponieważ pomijamy któryś z istotnych elementów dbania o swoje ciało lub robimy coś niewłaściwie. O sposobach na efektywne i przyjemne, ale i skuteczne odchudzanie opowiada mgr Magdalena Najbar – dietetyk i kosmetolog z Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium w Warszawie.

Podstawową zasadą każdego człowieka, bez względu na to, czy cieszy się on smukłą sylwetką, czy też dopiero o nią walczy, powinno być dbanie o swój organizm, bo gdy ciało jest zadbane, umysł też jest jaśniejszy i nastrój lepszy.

Oczywiście jest sporo osób, które pragną zrzucić kilka zbędnych kilogramów powodowane nie tyle troską o zdrowie, co zwyczajnie chęcią poprawienia wyglądu. To często właśnie takie osoby dziwią się, dlaczego efekty nie przychodzą szybko lub po osiągnięciu pewnego etapu nagle waga przestaje spadać. 

Najczęściej jest to spowodowane złymi nawykami żywieniowymi; wprowadzeniem zbyt restrykcyjnej diety lub - najczęściej - niewystarczającą aktywnością fizyczną. Bez odpowiedniej dawki wysiłku nie masz co marzyć o redukcji tkanki tłuszczowej. Szukamy dróg na skróty z lenistwa. A drogi na skróty często prowadzą na manowce. Aby się naprawdę i na stałe odchudzić musisz połączyć właściwie zbilansowaną dietę z ćwiczeniami. Tylko jedząc mniej i więcej ćwicząc zwiększysz tempo metabolizmu. Gdy metabolizm zaczyna przyspieszać, Twój organizm przestaje niepotrzebnie magazynować tłuszcz i zaczyna go spalać. Co więcej, ważna jest długofalowość, czyli wprowadzenie obu tych elementów (diety i potu) na stałe do swojego życia.

Magdalena Najbar z Triclinium wyjaśnia, że "łącząc prawidłową dietę ze sportem możemy nie tylko odzyskać prawidłową wagę, ale też zachować ją już na stałe. Poza tym zdrowa dieta i sport są źródłem siły i energii do codziennego funkcjonowania. To dlatego odchudzając się nie powinniśmy się decydować tylko na czasowe zmiany przyzwyczajeń. Taka strategia nie tylko nie przynosi efektów i może skutkować efektem jo-jo, ale również jest dla człowieka zazwyczaj destrukcyjna. Nie może być tak, że głodzimy się lub jemy rzeczy, które nam nie smakują albo chodzimy na treningi, które traktujemy jak karę. Nie o to w tym chodzi. Każdy człowiek powinien te dwa elementy wprowadzić na stałe do swojego życia, tak aby poprawiały funkcjonowanie jego organizmu i jednocześnie były dla niego czymś przyjemnym".

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na odchudzanie to podstawa

Aktywność fizyczna odgrywa ogromną rolę w spalaniu tkanki tłuszczowej. Zdaniem Magdaleny Najbar najważniejsza jest regularność: "Najlepiej byłoby ćwiczyć codziennie, ale większość osób zwyczajnie nie ma na to czasu, dlatego zalecałabym wykonać jakąś aktywność fizyczną minimum trzy razy w tygodniu przez około 60 minut. Warto dopasować rodzaj uprawianego sportu do naszych upodobań i stylu życia. Jeżeli wybrana aktywność będzie nas cieszyć, nigdy nie będziemy podchodzić do ćwiczeń jak do przykrego obowiązku".

Rower, basen, wspinaczka czy zumba – do wyboru do koloru. Niektórzy lubią sporty zespołowe i towarzystwo, które motywuje do kolejnych treningów. Inni wolą ćwiczyć w samotności. Tak naprawdę każdy rodzaj aktywności fizycznej będzie pomagał schudnąć i utrzymać wagę na odpowiednim poziomie.

REKLAMA

Po drugie – dieta pomaga schudnąć

Niestety, dieta wciąż kojarzona jest z głodówkami i mało smacznymi potrawami. Tymczasem ją również warto rozpatrywać jako stały element życia. Jedzenie to przecież jedna z największych przyjemności i tak powinno zostać. Ważne natomiast jest odpowiednie dawkowanie go,  zachowanie proporcji i regularność.  Dieta ma ogromny wpływ na zdrowie. Odpowiednio zbilansowana, pomoże zapobiec takim chorobom, jak cukrzyca czy nadciśnienie, a nawet nowotwory. 

Wbrew pozorom, mniej jedzenia, wcale nie znaczy mniej kilogramów. Należy spożywać dziennie minimum trzy posiłki, najlepiej pięć. Śniadanie, obiad i kolacja to obowiązek, a jeśli uzupełnisz je dwoma przekąskami (najlepiej coś lekkiego i mało przetworzonego), będzie idealnie. Wg tradycyjnej dietetyki najważniejsze jest śniadanie. Daje nam energię na cały dzień oraz usprawnia metabolizm. Powinno być pożywne, dosyć kaloryczne oraz pełnowartościowe; musi zawierać węglowodany, białka oraz tłuszcze.

REKLAMA

REKLAMA

"Kluczową kwestią jest regularność posiłków, najlepiej, żeby były rozłożone mniej więcej co 3-4 godziny. Jeżeli organizm jest przyzwyczajony, że dostaje pożywienie w niedużych odstępach czasu, nie będzie magazynował dostarczonej z pożywieniem energii. Gdy metabolizm jest „rozkręcony”, nic nam się w ciele niepotrzebnie nie odkłada" – wyjaśnia Magdalena Najbar.

Niestety, sporo osób zamiast wprowadzenia do codziennej rutyny regularnych, zbilansowanych posiłków stara się maksymalnie ograniczyć spożycie kalorii, co w późniejszym okresie skutkuje efektem jo-jo. Jeżeli jednak Twoja dieta jest bogata w produkty pełnoziarniste składniki, zamiast wysokoprzetworzonej żywności jesz więcej owoców i warzyw, a posiłki spożywasz regularnie, chudnięcie będzie dużo skuteczniejsze i prostsze. Nie można także zapomnieć o uzupełnianiu płynów. Mniej więcej dwa litry wody i ziołowych herbat dziennie zapewnią odpowiednie nawodnienie i pomogą w pozbyciu się toksyn z organizmu. Nie traktuj tych dwóch litrów wody jak obowiązku. Najlepiej jest zdać się na organizm - pij, gdy chce Ci się pić i patrz do muszli, gdy sikasz. Jeśli zauważysz, że mocz ze słomkowego zrobił się ciemny - wypij więcej. Ciemny mocz oznacza odwodnienie.

REKLAMA

Po trzecie – wspomagające zabiegi

Osoby, którym bardzo zależy na szybszym pozbyciu się tkanki tłuszczowej, zwłaszcza tej, która gromadzi się miejscowo, w problematycznych obszarach takich jak np. brzuch, boczki, uda, czy pośladki, mogą sport i dietę uzupełniać zabiegami odchudzającymi i modelującymi sylwetkę. 

"Medycyna estetyczna i kosmetologia oferują w tym zakresie wiele metod – tłumaczy mgr Magdalena Najbar. Pacjentom możemy zaproponować zabiegi typowo redukujące tkankę tłuszczową, na przykład ciepły laser lipolityczny 1060nm. Penetruje on i podgrzewa odpowiednie fragmenty ciała. Ciepło powoduje trwałe zniszczenie komórek tłuszczowych, co daje efekt wyszczuplenia bez uszkadzania skóry. Podobnie kriopoliza, która pomaga zmetabolizować niepożądany tłuszcz również przy użyciu temperatury, jednak w tym przypadku znacząco obniżonej. Już w trakcie jednego zabiegu zredukowane może zostać około 20% tłuszczu z zassanego obszaru.

Świetnymi metodami wspomagającymi odchudzanie są też zimny laser, kawitacja ultradźwiękowa czy lipoliza iniekcyjna. Masaż podciśnieniowy przyspiesza ponadto pracę układu limfatycznego, co ułatwia odprowadzanie toksyn i usprawnia metabolizm. Jeśli ktoś boryka się z cellulitem, polecam karboksyterapię" – dodaje specjalistka Triclinium.

Warto pamiętać, że zabiegi tego typu są jedynie uzupełnieniem diety i ćwiczeń, i że działają one głównie miejscowo. Dlatego w przypadku likwidowania wystających boczków czy brzucha, właściwszym pojęciem od odchudzania jest modelowanie sylwetki. Metody modelowania  dostosowuje się do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pacjenta. Często trzeba wykonywać je wielokrotnie, by uzyskać pożądany efekt, więc rozglądając się za takim zabiegiem nie kieruj się wyłącznie ceną pojedynczego zabiegu, tylko sprawdź ile kosztuje seria. W ten sposób unikniesz rozczarowań i wyrzucenia pieniędzy w błoto. 

Efekty nie przyjdą jutro

Na dbanie o figurę należy patrzeć długofalowo. Efektów nie uzyskamy ani szybko, ani na długo, jeśli nie wprowadzimy na stałe zmian w stylu życia. Synergia trzech powyższych składowych daje najlepsze rezultaty odchudzające i poprawiające wygląd sylwetki, a także, co bardzo ważne, realnie wpływa na poprawę stanu zdrowia.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA