[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.1

Suszone owoce: jakie wybierać?

Suszone owoce mogą być pyszną i zdrową przekąską. Problem tylko w tym, że producenci coraz częściej próbują je sztucznie ulepszyć, na czym niestety cierpi ich jakość. Zobacz, co wybierać, żeby mieć czyste sumienie.

suszone owoce mango

Liczy się umiar

Podobnie jak świeże, suszone owoce, bogate są w antyoksydanty. Brakuje im za to naturalnej wilgoci, przez co niektóre składniki, takie jak błonnik, są w nich mocno skoncentrowane. To z kolei, jeśli zjesz ich za dużo, może prowadzić do skurczów i wzdęć. Suszone owoce, nawet te niesłodzone, mają też więcej cukru, a to oznacza dodatkowe kalorie. Problemem są też siarczyny, które w nadmiarze mogą powodować biegunkę i bóle głowy. Najlepiej wybieraj te bezsiarczynowe – nie wyglądają tak, jak w reklamie, ale są dużo zdrowsze.

Wysusz mango

Suszone mango domowej roboty jest pyszne, a co najważniejsze, zdrowe. Do suszenia wybierz dojrzały owoc, umyj go, a następnie obierz i pokrój w cienkie plastry. Tak przygotowane kawałki ułóż na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i ustaw piekarnik na 185 °C. Piecz plastry przez 2,5 godziny obracając je co 30 minut. Tak przygotowany susz możesz przechowywać w szczelnie zamkniętym słoju przez tydzień.

Jedz z głową

Ciesz się przekąską bez sensacji w żołądku.

Pij wodę

Błonnik przyspiesza trawienie, ale jeśli jesteś odwodniona, to zacznie pochłaniać płyny, które zostały w organizmie. Efekt? Zaparcie. Staraj się popijać produkty bogate w błonnik – tak będzie bezpieczniej.

Porcjuj

Używaj do tego pojemników. Kawałki większych owoców (np. mango) dziel tak, żeby w każdym opakowaniu były po 3-4 kawałki. W przypadku drobnych owoców (np. żurawiny) odmierzaj po dwie łyżki stołowe na opakowanie.

Dodaj białko

Jeśli połączysz owocowe przekąski ze zdrowym białkiem albo tłuszczem (polecamy orzechy lub jogurt grecki), to będziesz syta dużo szybciej niż zwykle.

ZOBACZ TEŻ: Jaka przekąska lepsza - orzechy czy owoce?

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij