[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Śniadanie z automatu: niezdrowe przekąski

Rogaliki, ciasteczka zbożowe, mleczne kanapki... Chociaż producenci często przedstawiają swoje produkty jako niskokaloryczną, zdrową żywność, to gotowe przekąski są pełne tłuszczu, barwników i emulgatorów. Zobacz, dlaczego drugie śniadanie lepiej przygotować w domu.

jedzenie w pracy fot. Wiesław Jurewicz

Słodycze i automaty z przekąskami mają zniknąć ze szkół, ale nikt nie zabrania korzystać z nich dużym dziewczynkom. I chociaż gotowe kanapki i bułki pewnie nieraz uratowały Cię w pracy od śmierci głodowej, przekonaj się, że drugie śniadanie lepiej zrobić w domu i zabrać ze sobą w pudełku. 

Śniadanie na słodko

Prawdziwe croissanty wypieka się z kilku składników. Te pakowane w torebki, jak 7Days, mają ich ponad 30. W tym tłuszcze w 7 postaciach, barwniki, aromaty i działające drażniąco konserwanty. W sumie 368 kcal i 22 g tłuszczu – podobnie jak paczka czipsów.

Z kolei BelVita poleca ciastka, które dostarczają energię na cały poranek. Tylko że to jednak ciastka z nadzieniem, które oprócz cukru mają też spulchniacze, barwniki i emulgatory. W płatkach zbożowych tego nie znajdziesz.

Jeśli masz słabość do słodkich przekąsek, najlepiej przygotuj je sama. Mamy dla Ciebie przepisy, które opierają się niemal w całości na zdrowych składnikach.

Śniadanie na zimno

Polecane między posiłkami mleczne kanapki to według producentów mleko, miód i biszkopt. Czyli nie kanapka, a ciastko. Ciastko mleczne, ale co z tego, skoro zawiera difosforan disodowy, który zmniejsza przyswajanie wapnia i w nadmiarze zwiększa ryzyko osteoporozy.

Do tego węglan amonu, stosowany też w płynach do trwałej ondulacji oraz w proszkach do pieczenia – skoro spulchnia ciasto, może też wzmagać wzdęcia. I zawiera prawie 2 łyżeczki cukru (8,3 g). Nie ma za to konserwantów i barwników. 

Kanapki

Sandwicz z chrupkiego pieczywa z serem, pomidorem i bazylią – brzmi jak niezła przekąska. Paczka (2 paluszki) to prawie 200 kcal – OK jak na drugie śniadanie. Tylko że to tyle, co 2 kromki sycącego chleba żytniego razowego z chudym twarogiem, pomidorem i bazylią.

W sandwiczu Wasa królują mąka pszenna (58%), tłuszcz (m.in. palmowy) i ser przetworzony w proszku. Pomidora jest 0,69%, a bazylii 0,02%. Do tego osłabiający kości kwas fosforowy.

Zobacz, na jakie jeszcze produkty powinnaś uważać robiąc zakupy.

Wiesz, ile jesz?

Lekki trening na wodzie z miodem i cytryną jest OK, ale nie zabieraj się za kolejne aktywności bez solidniejszego porannego posiłku. Twoje ciało jest zasilane energią z pożywienia i potrzebuje jej stałych, regularnych dostaw. Pierwsze śniadanie powinno zapewniać 25-30%, a drugie między 5 a 10% dziennego zapotrzebowania na energię.  

WH 04/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij