Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Skuteczne odchudzanie: spalaj więcej, niż zjadasz

Jak schudnąć szybko i skutecznie? Połącz regularne treningi z odpowiednią dietą, a efekty masz jak w banku. Pamiętaj tylko, by spalać więcej kalorii, niż zjadasz. Jak? Podpowiada nasz ekspert.

odchudzanie, bilans kaloryczny Poćwiczyłaś, więc należy Ci się wyżerka? Niestety, nie.

Zaczęłaś regularnie ćwiczyć i zdrowo jeść. Wszystko pięknie. Dlaczego zatem nie chudniesz? Problem może tkwić w Twoim bilansie kalorycznym. Po treningu rzucasz się na jedzenie, bo w końcu zasłużyłaś.

Niestety, okazuje się, że nad zwiększonym apetytem potreningowym, musisz zapanować. Jak? Podpowiada nasz ekspert –prof. Tadeusz Stefaniak z wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego.

W dni treningowe mam większy apetyt. Jak zyskać pewność, że spalam więcej niż zjadam?

Podczas ćwiczeń, zwłaszcza tych trwających dłużej niż 1,5 godziny, wykorzystujesz rezerwy glikogenu i glukozy. „To naturalne, że Twój organizm dąży do natychmiastowego odbudowania ich zapasów – mówi prof. Tadeusz Stefaniak. – Wzrost apetytu po treningu częściej dotyczy tych, którzy na co dzień konsumują znaczne ilości węglowodanów (65-70% dziennego zapotrzebowania kalorycznego), przy ograniczonym spożyciu białek zwierzęcych w ciągu doby (poniżej 10% zapotrzebowania kalorycznego)”.

Jak sobie z tym poradzić? Oto dwie podstawowe zasady:

1. Zwiększ spożycie białek zwierzęcych do 25-30% (wypróbuj np. nasze 4 przepisy na kanapki z indykiem).

2. Ogranicz jednocześnie konsumpcję węglowodanów, a w szczególności cukrów prostych, do 40-50% (podpowiadamy, jak przestać jeść słodycze i cukier).

W ciągu 4-6 tygodni taka strategia spowoduje, że szybciej będziesz wykorzystywać wolne kwasy tłuszczowe w czasie treningu, przy równoczesnym zmniejszeniu apetytu bezpośrednio po nim.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij