REKLAMA

Skuteczne odchudzanie: fakty i mity

Słaba wola? Niska motywacja? Niekoniecznie. Przyczyną porażki na wadze może być po prostu brak wiedzy. Uzupełnij ją. Proponujemy Ci szybką powtórkę, która pomoże zaplanować najbliższe miesiące i przybliży do wymarzonej sylwetki.  

| Data aktualizacji: 2021-02-02
cytrusy fot. shutterstock.com

Jesienią ludzie jedzą więcej niż w czasie innych pór roku. 

Prawda. 

Jedno z badań wykazało, że jesienią jemy średnio o 222 kcal dziennie więcej niż wiosną. W innym różnica była mniejsza – 86 kcal. Możliwe wytłumaczenie: przez coraz szybciej zapadające ciemności produkujemy mniej serotoniny i mamy gorszy nastrój, który poprawiamy sobie jedzeniem. 30-60 minut ruchu na świeżym powietrzu powinno pomóc. 

Przy zrzucaniu wagi ćwiczenia są ważniejsze od diety.  

Fałsz.

Przykro nam, królowe kardio. Lubimy przeceniać ilość spalanych kalorii, a – uwierz nam – trzeba naprawdę zdrowo się napocić, żeby spalić dużą latte z ciastkiem. Nawet marchewkowym. Dlatego mówimy nie podejściu: „Ćwiczę, więc mogę jeść, co chcę”. Dla osiągnięcia niższej wagi kluczowe jest odpowiednie menu wsparte ćwiczeniami. Samym ruchem niewiele osiągniesz.  

Przeczytaj więcej na temat zdrowego odchudzania.

Czas spędzony na Facebooku wiąże się bezpośrednio z wyższą wagą. 

Fałsz. 

Filmiki z kotkami i polszczyzna bez polskich znaków to na szczęście niejedyne rzeczy, które rozprzestrzeniają się w mediach społecznościowych. Popularność zdobywają też dobre nawyki. Najbardziej aktywni uczestnicy grup poświęconych zdrowej diecie byli też w gronie osób, które najwięcej schudły. Wsparcie innych, nawet wirtualne, może naprawdę wzmocnić Twoją motywację.  

ZOBACZ TEŻ: 8 błędów, które spowalniają chudnięcie

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA