[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Skuteczne odchudzanie: jedzenie przed treningiem, czy warto?

Jak skutecznie schudnąć? Odpowiedź jest prosta: dieta + regularna aktywność fizyczna. Należy zatem zadać kolejne pytanie: czy jeśli nie będę jadła przed treningiem na siłowni, to osiągnę lepsze rezultaty? Odpowiada nasz ekspert.

jedzenie przed treningiem, dziewczyna, jedzenie, posiłek potreningowy, posiłek przedtreningowy fot. shutterstock.com

Jedzenie przed treningiem - tak czy nie?

Próbuję schudnąć i zastanawiam się, czy jeśli nie będę jadła przed treningiem na siłowni, to osiągnę lepsze rezultaty?

Jeśli myślisz o treningu bezpośrednio po przebudzeniu, to jest szansa, że osiągniesz lepsze efekty. „W czasie snu nasze organizmy podtrzymują tzw. metabolizm spoczynkowy głównie przy udziale przemian tłuszczowych – mówi profesor wrocławskiej AWF Tadeusz Stefaniak. – Około 60 minut po wstaniu z łóżka masz szansę wykorzystać ten proces na swoją korzyść, dzięki większej zdolności adaptacyjnej mięśni do pobierania energii ze źródeł tłuszczowych”.

Mimo to nie trenuj na pusty żołądek, tylko na kwadrans przed rozpoczęciem ćwiczeń wypij pół szklanki wody (może być gazowana). Pobudzi ona dodatkowo metabolizm i przy okazji dostarczy niezbędnych elektrolitów i minerałów.

Duży wpływ na efekty treningu mają przyzwyczajenia. Jeśli zwykle jadasz zaraz po przebudzeniu, możesz zwyczajnie nie być w stanie zabrać się za ćwiczenia. Zamiast efektywnego treningu stracisz humor albo po prostu źle się poczujesz. Stanie się tak, ponieważ obciążysz układ pokarmowy, nie dostarczając organizmowi na czas treningu wystarczającej ilości energii.

Później, w ciągu dnia, nie ma już różnicy, czy zjesz przed ćwiczeniami, czy nie: niezależnie od tego spalisz podobną ilość tłuszczu i kalorii. Istnieje natomiast ryzyko, że omijając posiłek, zmniejszysz swoją wytrzymałość, a zwiększysz ryzyko kontuzji.

Poza tym nawet krótki trening będzie mógł spowodować wzrost wytwarzania kortyzolu, zwanego hormonem stresu. Dlatego lekka przekąska, powiedzmy jabłko i kilka plasterków niskotłuszczowego sera, dające w sumie 200 kcal, to całkiem dobre rozwiązanie.

A po treningu zapraszamy na makaron z kurczakiem według naszego przepisu. Jeśli po koncercie idziesz od razu do pracy lub szkoły, danie przygotuj wcześniej i wrzuć do pudełka.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij