Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Skuteczne odchudzanie: ciekawostki naukowe, które pomogą Ci schudnąć

Czy antybiotyki mają wpływ na odchudzanie? Dlaczego wciąż nie możesz zgubić zbędnych kilogramów? Na którą godzinę powinien przypadać ostatni posiłek. Na te i inne pytania odpowiadają redaktorzy WH.

antybiotyki, odchudzanie, tabletki, waga, dieta

Antybiotyki a odchudzanie

Od samych antybiotyków nie nabawisz się nagle otyłości, mogą one jednak spowodować, że zaczniesz przybierać na wadze. Naukowcy zbadali, że dzieci dostające antybiotyki są średnio grubsze o ok. 1,5 kg od tych, które ich nie brały. Badacze spekulują, że przyczyną są powodowane przez leki zaburzenia w składzie mikroflory jelitowej.

Bierz antybiotyki, tylko gdy są naprawdę niezbędne, a na co dzień dbaj o swoje bakterie, karmiąc je prebiotykami i jedząc probiotyki. Najsilniejszy związek między antybiotykami a przybieraniem na wadze odkryto w przypadku azytromycyny, erytromycyny oraz klarytromycyny.

 

para, fit para

Poszukiwany, oszukiwana

Nie da się dłużej zwalać winy na złe geny i nawyki wpojone w rodzinnym domu. Prof. Chris Haley z Wydziału Genetyki Człowieka Uniwersytetu w Edynburgu uważa, że na zachowanie szczupłej sylwetki znacznie mocniej wpływają wybory, które podejmujemy w dorosłym życiu.

Każde wydanie WH jest skarbnicą pomysłów, które możesz wcielić w życie od zaraz. W jednym Ci tylko nie pomożemy – prof. Haley podkreśla rolę partnera, który będzie dla Ciebie wsparciem i inspiracją. Ze znalezieniem właściwego osobnika musisz poradzić sobie sama. Zobacz, jak pogodzić miłość i zdrowy styl życia.

 

tłuszcze, odchudzanie fot. shutterstock.com

Dlaczego nie możesz schudnąć?

  • A. Za mało ćwiczysz
  • B. Źle się odżywiasz
  • C. Masz za dużo stresu
  • D. Bo zdrowe życie dużo kosztuje

Odpowiedź: B

Udało Ci się trafić? W takim razie jesteś w mniejszości, bo większość odpowiadających za główną przyczynę nadwagi uznaje niewystarczającą ilość ćwiczeń. Aktywność fizyczna jest oczywiście istotna, ale największy wpływ na sylwetkę mają nadprogramowe kalorie.

Możesz zjeść ich setki w ciągu minut, a żeby je spalić, potrzebujesz godzin. Pamiętaj, że skuteczny plan odchudzania zaczyna się przy stole, a nie na siłowni.

fot. shutterstock.com fot. shutterstock.com

12 godzin

T le godzin wynosi okno czasowe, w który m powinnaś jeść – twierdzą badacze. Zaczynasz o 8 rano? Kończysz o 8 wieczorem. Nie dajesz rady? Zobacz, jak uniknąć nocnego podjadania.

WH 06/2016

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij