[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Ser żółty: kalorie vs. zdrowie

Ser żółty to kaloryczna bomba, ale także bogate źródło białka pomagającego budować masę mięśniową oraz chroniącego kości i zęby wapnia. Zobacz, ile sera możesz zjeść, nie dostarczając sobie niepotrzebnych kalorii.

fot. Corbis fot. Corbis

1 plaster sera – za mało

Wbrew pozorom, to nie biały ser dostarcza nam największej ilości wapnia – to żółte sery królują pod względem ilości tego minerału. By zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na wapń, wystarczy, że zjesz 6 plastrów sera. Tylko że tych 6 plastrów to (w zależności od rodzaju sera) nawet 600 kcal!

REKLAMA

Żółte sery są bowiem bardzo tłuste i to stąd głównie wynika ich wysoka kaloryczność. Jednocześnie są bogactwem wapnia, które organizm kobiety gromadzi do 30. roku życia.

 

W późniejszym wieku, jeśli dostarczasz go w diecie w niedostatecznej ilości, organizm będzie go czerpał ze swoich magazynów, czyli z kości. To prowadzi do osteoporozy. Jeden plaster dziennie byłby zbyt dużą stratą dla zdrowia i kubków smakowych.

Ser żółty to często pierwsza rzecz, którą wrzucamy do koszyka gdy jesteśmy na zakupach. Co z resztą? Zobacz 100 najlepszych produktów spożywczych z supermarketu i bądź pewna, że kupujesz z głową.

2-3 plastry sera dziennie – w sam raz

2-3 plastry dziennie to wprawdzie pod względem kalorycznym niemal jeden cały posiłek, ale jednocześnie 12 g białka niezbędnego do wzmocnienia Twoich mięśni.

Zatem, jeśli intensywnie ćwiczysz, żółty ser jak niemal żaden inny produkt da siłę Twoim mięśniom. A kalorycznością, w przypadku systematycznych treningów, w ogóle nie powinnaś się przejmować.

Trzeba też zwrócić uwagę, że białko z żółtego sera jest białkiem pochodzenia zwierzęcego, a to znacznie lepiej niż roślinne jest przyswajane przez organizm. Jeśli jednak nie jesz produktów pochodzenia zwierzęcego, zobacz 7 warzyw bogatych w białko.

Więcej niż 4 plastry sera dziennie – za dużo

Oprócz wszystkich zalet żółtego sera, ma on jedną, ale za to mocną wadę: tłuszcze nasycone. Jeśli będziesz często przekraczać 40 g dziennie (4-5 plastrów), zaczniesz szkodzić swojemu organizmowi. Dietetycy uważają, że około 25% energii powinno pochodzić z tłuszczów, głównie jednak tych zdrowych.

Optymalna dzienna dawka dla kobiety to około 60 g (5-6 stołowych łyżek). Jeśli większość potrzebnych Ci tłuszczów będzie nasycona, narażasz swój organizm na zaburzenia, które mogą skutkować otyłością, cukrzycą lub chorobami serca.

Bardzo zdrowa i bardzo kaloryczna jest także oliwa z oliwek. Zobacz, jaka dawka oliwy jest optymalna dla zdrowia.

WH 06/2014

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij