[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Tak schudniesz raz na zawsze

Według statystyk zaledwie 20% osób, które schudły, udaje się utrzymać wagę. Ciągle popełniamy te same błędy i ciągle obwiniamy swoją słabą wolę. A w odchudzaniu ważniejsza od woli jest wiedza. Poznaj najczęstsze błędy w odchudzaniu.

Tym razem się uda

Nie wiesz, ile kalorii ci trzeba.

Która dieta jest skuteczna w odchudzaniu? Każda, pod warunkiem, ze wywoła deficyt kaloryczny. Twój organizm potrzebuje energii by żyć – oddychać, trawić, myśleć, poruszać się. Ta energia jest nazywana: podstawową przemianą materii. PPM przemnożona przez współczynnik poziomu aktywności daje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Dajmy na to: 30-letnia kobieta mająca 170 cm wzrostu, ważąca 60 kg i ćwicząca 4 razy w tygodniu potrzebuje 2200 kcal dziennie. A taka sama kobieta nie ruszająca się w ogóle – 1680 kcal. Wystarczy, że będziesz jadła 150-200 kcal mniej niż potrzebujesz, a zaczniesz chudnąć – z ćwiczeniami czy bez. A co ma 150-200 kcal? No właśnie…

 

REKLAMA

Nie wiesz, ile kalorii ma to, co zjadasz.

Prawidłowe odżywianie to wiedza, a nie czarna magia. Życie z wagą i kalkulatorem jest uciążliwe, ale tylko na początku. Po miesiącu będziesz na pierwszy rzut oka wiedziała, ile co waży i ile ma kalorii. Kanapka? Proszę bardzo: kajzerka 150 kcal,  łyżeczka masła 83% to 80 kcal, 6 plasterków suchej żywieckiej 60 kcal, 5 pomidorków koktajlowych 20 kcal. Razem 310 kcal. A może tak masło zastąpić hummusem? Oszczędzasz 50 kcal. Dla leniwych są aplikacje, ale one wiedzy nie dają. A jak już raz się nauczysz się, ile kalorii maja potrawy, które lubisz, będziesz mogła sterować ilością kalorii.

 

Za niepowodzenia obwiniasz siebie.

Jeżeli kilkakrotnie próbowałaś zrzucić wagę bez zadowalającego rezultatu, musisz znaleźć przyczynę. Nie, przyczyną nie jest Twoja słabość, tylko zła metoda. Żeby się o tym przekonać, prowadź przez kilka dni dzienniczek dietetyczny. Wpisuj do niego wszystko, co zjadasz i wypijasz danego dnia. Wszystko. Łącznie z mlekiem do kawy i cukrem. Nie musisz tylko wpisywać wody, kawy i herbaty – one mają po zero kalorii. Szybko przekonasz się, że część rzeczy jesz bezwiednie – 2 michałki, którymi poczęstowała cię koleżanka w pracy, napój energetyczny, bo zrobiłaś się senna, paczkę solonych orzeszków kupionych wraz z biletem do kina. Kiedy to sobie zapiszesz i zobaczysz, gdzie i kiedy popełniasz błędy, o wiele łatwiej będzie ci je wyeliminować. Na dodatek proponujemy ci grupę wsparcia i konsultacje online naszych specjalistów. Zobaczysz, tym razem się uda!

     
 


BEZPŁATNE PORADY DIETETYKA!


Zajrzyj na nasz profil na Facebooku, albo od razu dołącz do grupy 100 dni i nowa Ty - w tej grupie są tylko kobiety i można pisać bez skrępowania. Tam, już w najbliższą niedzielę o godzinie 20 Kasia Wysocka będzie na żywo odpowiadała na pytania. Odpowie na wszystkie.

Pytania zadawaj pod postem na grupie, albo w wiadomościach prywatnych do Women's Health Polska. Wszystkie pytania przekażemy Kasi*.

*Dla dziewczyn z WH - Kasia, oficjalnie dr Katarzyna Wysocka - otrzymała doktorat z biomechaniki Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, zrobiła specjalizację z dietetyki, jest trenerem personalnym, coachem zdrowego stylu życia i stałą ekspertką Women’s Health.

 
     

 POBIERZ DZIENNICZEK DIETETYCZNY

Cały artykuł o najczęstszych błędach przy odchudzaniu i kalkulatory do wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego znajdziesz w najnowszym numerze Women’s Health. Już w kioskach!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij