[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Rodzaje kasz: 6 gatunków i ich właściwości

Kasze to genialne źródła węglowodanów złożonych i białka. Idealne dla aktywnych dziewczyn. Sprawdzamy, jakie wartości odżywcze posiadają quinoa, kasza gryczana, kuskus, kasza manna i pozostałe gatunki.

kasze fot. shutterstock.com

Quinoa

Inaczej zwana komosą ryżową, jest zaliczana przez WHO do tzw. superżywności. Nie jest zbożem, choć jest do niego porównywana i tę rywalizację wygrywa przez nokaut.

Porcja 100 g to aż 14 g wysokiej jakości białka podobnego w składzie do białek zwierzęcych, dawka nienasyconych kwasów tłuszczowych, 64 g węglowodanów złożonych oraz 50% dziennego zapotrzebowania na magnez i fosfor.

Przygotowaliśmy dla Ciebie garść pomysłów na włączenie tej zdrowej kaszy do codziennego menu. Przetestuj nasz przepis na słodko-ostrą quinoe z batatem oraz pozostałe przepisy z komosą na każdą okazję.

kasze fot. shutterstock.com

Kasza gryczana

Powstaje z prażonych ziaren gryki zwyczajnej i uchodzi za jedną z najzdrowszych. Zawiera wysoko wartościowe białko (podobne do tego w jajkach), kwas foliowy, magnez, potas, fosfor i cynk oraz, co bardzo ważne, nie zakwasza organizmu i nie zawiera glutenu.

Przeciwutleniacze, których jest pełna, wzmacniają naczynia krwionośne i dbają o lepsze ukrwienie naszych mięśni.  

kasze fot. shutterstock.com

Kasza manna

Czyli tzw. grysik, powstaje z ziaren pszenicy i jako jedyna z kasz zawiera jód, z którego cieszy się nasza tarczyca. Zawiera też witaminy grupy B i PP, potas, cynk, żelazo, magnez i kwas foliowy.

Jest dość kaloryczna, ale ze względu na wysoki poziom błonnika, dietetycy polecają ją osobom na diecie. Ma wysoki indeks glikemiczny, więc nie przesadzaj z jednorazową dawką.

kasze fot. shutterstock.com

Kuskus

Przygotowuje się ją z twardej pszenicy durum. Kasza jest lekkostrawna, bogata w niealergizujące białko i węglowodany złożone, ale z wysokim indeksem glikemicznym. Nie zawiera błonnika i ma też nieco mniej witamin i minerałów niż jej kuzynki.

Pod względem wartości odżywczych przypomina bardziej makaron i w menu powinna być bardziej uzupełnieniem, niż bazą.

kasze fot. shutterstock.com

Kasza owsiana

Owies jemy głównie w postaci płatków – teraz pora wypróbować kaszę. Mniej przetworzona niż płatki będzie zawierać jeszcze więcej dobra. Owsiana, pod względem zawartości przeciwutleniaczy, bije na głowę większość warzyw, owoców i zbóż.

Pełno w niej białka, węglowodanów złożonych, błonnika i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zapobiega skokom cukru we krwi.

kasze fot. shutterstock.com

Kasza orkiszowa

Ten podgatunek pszenicy, zwany jęczmieniem dwurzędowym, przeżywa swoje wielkie dni. Orkisz świetnie robi naszemu układowi krążenia, pokarmowemu i faktycznie pęka od witamin i minerałów.

Dostarcza też aż 15 g dobrze przyswajalnego białka oraz egzogenne aminokwasy. Zapewnia dobry wygląd skórze, włosom, paznokciom i wzmacnia odporność.  

WH 11/2015

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij