[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Jak przyspieszyć metabolizm? Produkty bogate w białko

Żeby utrzymać właściwe tempo metabolizmu, potrzebujesz sporo białka. To ono buduje mięśnie, a im więcej mięśni w Twoim ciele, tym szybszy metabolizm. Sprawdź naszą listę najlepszych produktów bogatych w białko. 

fot. Wiesław Jurewicz fot. Wiesław Jurewicz

Optymalna dawka to 1,2 g białka na kilogram masy ciała. Najbogatszym źródłem jest mięso (ponadto białko z chudego mięsa jest najlepiej przyswajalne), ale możesz je też znaleźć w innych produktach. Zobacz, czym zastąpić lub uzupełnić schab, żeby urozmaicić dietę.

 

Kobieta ważąca 55 kg powinna jeść 66 g białka dziennie. Gdzie znaleźć taką ilość?

1. Wieprzowina

66 g białka zapewnią Ci dwa spore kotlety schabowe. Niestety, zawierają też dużo tłuszczu.

2. Drób

66 g białka jest w 300 gramach piersi z kurczaka. Dobry wybór, bo ma bardzo mało tłuszczu.

3. Wołowina

Ma tyle samo białka, co kurczak, ale więcej tłuszczu.

4. Komosa

W porcji (170 g) gotowanej quinoi znajdziesz 7 g białka.

5. Jajka

W jednym jajku jest 5 g białka. Możesz zjeść 3 jajka dziennie, ale nie więcej niż 7 w tygodniu.

6. Jogurt

Szklanka jogurtu naturalnego to ok. 10 g białka. Owocowe zawierają za dużo cukru.

7. Łosoś

Wędzony łosoś ma aż 20 g białka w 100 g. Plus cały pakiet pożytecznych tłuszczów.

Budowanie mięśni nie musi oznaczać rezygnacji ze smaku. Na początek wypróbuj przepis na hinduskie curry w wersji wysokobiałkowej lub dietetycznej. A jeśli jesteś miłośniczką ryb, mamy dla Ciebie przepis na doradę w bulionie w wersji wysokobiałkowej lub dietetycznej.

+ Przyspiesz metabolizm ćwiczeniami

Chcesz przyspieszyć metabolizm, ale żyjesz już tak szybko, że właściwie nie masz czasu na ćwiczenia? Godzina poświęcona tylko i wyłącznie sobie to luksus, na który nie możesz sobie pozwolić? Mamy rozwiązanie.

Badania opublikowane w„European Journal of Applied Physiology” wykazały, że wystarczy 15 minut treningu z ciężarami, żeby zwiększyć tempo metabolizmu o tyle samo, co podczas godziny ćwiczeń aerobowych. My natomiast polecamy 15-minutowy trening przyspieszający metabolizm, do którego nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Inne badanie z kolei wykazało, że znacznie łatwiej jest regularnie ćwiczyć, gdy trening zajmuje Ci zaledwie kwadrans. Trzy do sześciu treningów w tygodniu wystarczy.

WH 04/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij