[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Podjadanie a odchudzanie - cukierek czy orzeszek?

Naukowcy porównali wpływ podjadania słodyczy oraz orzeszków ziemnych. Okazało się, że chociaż wartość kaloryczna przekąsek była taka sama, utyli wyłącznie badani w "słodkiej" grupie. Wychodzi więc na to, że w powiedzeniu cukierek albo psikus, ten drugi jest jednak obowiązkowy.

waga fot. shutterstock.com

Eksperyment polegał na tym, że do diety 25 osób dorzucono przekąskę w postaci cukierków albo orzeszków ziemnych, w ilości 20 kcal na 1 kilogram masy ciała badanych. Można by się spodziewać, że nadprogramowe kalorie w obydwu przypadkach spowodują wzrost masy ciała, jednak po dwóch tygodniach serwowania takich przekąsek okazało się, że nastąpił on wyłącznie w grupie jedzącej cukierki.

Zmiana, której towarzyszył wzrost obwodu w pasie, wyniosła 800 g. Mało? Może i tak, ale do jej wywołania wystarczyły zaledwie dwa tygodnie i niewielka modyfikacja diety.

REKLAMA

To nie koniec. W grupie jedzącej orzeszki zaobserwowano niewielki wzrost metabolizmu spoczynkowego, czyli energii, jaką organizm zużywa na zasilenie funkcjonowania swoich organów.

Mówiąc inaczej - kalorii spalanych nawet wtedy, gdy leżysz na kanapie i oglądasz ulubiony serial. Brzmi nieźle, prawda? Ta zmiana jest najprawdopodobniej wytłumaczeniem faktu, że jedzący orzeszki nie przytyli mimo tego, że jedli więcej kalorii niż zazwyczaj.

Może, a wręcz powinien, zainteresować Cię także fakt, że wśród osób jedzących cukierki zanotowano wzrost złego cholesterolu LDL, który zwiększa ryzyko chorób układu krwionośnego.

Żebyś tylko nie wyciągnęła z tego wniosku, że ilość kalorii nie ma znaczenia. To nadmiar jedzenia jest główną przyczyną tego, że co jakiś czas trzeba zmieniać dżinsy. Główną, ale nie jedyną.

Badanie jest kolejnym argumentem za tezą, że istotne jest także to, z czego te kalorie pochodzą. I tutaj tłuszcze oraz białko, będące głównymi składnikami orzechów, okazują się o wiele łaskawsze dla talii niż proste węglowodany z cukru.

Podjadanie ludzka rzecz, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie 22 doskonałe przekąski poniżej 100 kcal, które możesz podjadać bez wyrzutów sumienia.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij