Obiad w 20 minut: penne z miętowo-migdałowym pesto

Szukasz prostego i szybkiego przepisu na obiad dla całej rodziny? Penne z pesto domowej roboty melduje się na posterunku.

Penne z miętowo-migdałowym pesto fot. shutterstock.com

Główne gwiazdy tego przepisu - migdały i mięta - są świetne i bynajmniej nie chodzi tu tylko  o smak. Nasiona migdałowca zawierają sporo białka (24,1 g/100 g), potasu i witaminy E. To doskonała pożywka dla mięśni.

REKLAMA

Z kolei w mięcie nie brakuje witaminy A, C, kwasu foliowego, magnezu, żelaza i cynku.

ZOBACZ TEŻ: Przepis na brazylijskie ciasto bananowe

Penne z miętowo-migdałowym pesto

  • Ilość porcji: 4-6
  • Kcal: 238/porcja
  • Czas przygotowania: 20 minut

Składniki

  • 450 g makaronu penne
  • natka pietruszki
  • pół szklanki mięty
  • pół szklanki prażonych migdałów
  • 1 papryczka jalapeño (bez pestek)
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżeczki soku z limonki
  • pół szklanki oliwy extra virgin
  • sól i pieprz
  1. Ugotuj makaron zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu.
  2. W międzyczasie przygotuj pesto - wrzuć do blendera natkę pietruszki, miętę, migdały, papryczkę jalapeño oraz czosnek. Całość dokładnie rozdrobnij.
  3. Dodaj sok z limonki, 1/4 łyżeczki soli oraz oliwę, a następnie wszystko wymieszaj.
  4. Połącz pesto z makaronem.
  5. Podawaj z oliwą, solą i świeżo zmielonym pieprzem. Żeby było zieleniej, użyj listków bazylii do dekoracji.

Patent

Odlej do szklanki trochę wody po makaronie. Jeśli uznasz, że penne jest zbyt suche, polej je (na początku wystarczy 1/4 szkl.), wymieszaj i sprawdź, czy jest lepiej. Rób tak, aż do momentu, gdy makaron zrobi się bardziej „kremowy". 

Powyższy przepis pochodzi ze strony Piloncillo & Vainilla.

Zobacz również:
Na siłowni lubimy sprawdzone rozwiązania, a jeszcze bardziej nowe wyzwania. Liny podpadają pod obydwa kryteria. Trenując z nimi, będziesz wyglądać i czuć się jak twardzielka. Opanuj podstawy i spróbuj kilku nowych ruchów.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA