[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Naturalne słodziki, po które warto sięgać [przegląd]

Nie jesteś przekonana do sztucznych słodzików, ale chcesz ograniczyć spożycie cukru? Sięgnij po słodziki pochodzenia roślinnego. Przyglądamy się dostępnym alternatywom i sprawdzamy, do czego się nadają i czy są bezpieczne.

słodziki

Ksylitol

Czyli alkohol cukrowy otrzymywany z kory brzozy. Jest metabolizowany inaczej niż cukier i w niewielkim stopniu wpływa na wydzielanie insuliny. Dostarcza 40% mniej kalorii niż biały cukier (2,4 kcal/g).

Musisz wiedzieć:

  • Pomaga przeciwdziałać próchnicy.
  • W dużych ilościach może wywoływać biegunkę.

Stewia

Kiedyś uznawano ją za substancję rakotwórczą, ale kolejne badania pozwoliły odrzucić te oskarżenia (w UE dozwolona od 2011 r.).

Musisz wiedzieć:

  • W przeciwieństwie do ksylitolu świetnie nadaje się do wypieków.
  • Zostawia na języku charakterystyczny, gorzkawy posmak.

Erytrytol

To – podobnie jak ksylitol – alkohol z grupy polioli, mający zerowy indeks glikemiczny. Dostarcza 0,2-0,4 kcal na 1 g.

Musisz wiedzieć:

  • Nadaje się do stosowania przez osoby chore na cukrzycę.
  • WHO stoi na stanowisku, że erytrytol nie jest szkodliwy nawet w dużych ilościach.

Jeśli temat niskokalorycznych zamienników cukru jest Ci bliski, koniecznie zajrzyj do naszego artykułu, w którym razem z Arkadiuszem Matrasem rozprawiamy się z najczęstszymi mitami dotyczącymi "sztucznych" słodzików, jak aspartam, sukraloza i sacharyna. Wiedziałaś, że aż 600 badań potwierdza, że aspartam jest bezpieczny, a tylko 10 dowodzi, że jest inaczej? Nie? To koniecznie zajrzyj tutaj.

ZOBACZ TEŻ: Koledzy z Men's Health testują słodziki

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij