[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Najlepsza przekąska: owoce czy orzechy?

W ciągu dnia złapał Cię głód? Zastanawiasz się, czy na taką okazję lepiej mieć w odwodzie banana czy paczkę orzechów? Nie jesteś pewna, czy bać się zawartego w nich cukru oraz niemałej ilości kalorii? Koniec pytań. Teraz czas na odpowiedzi.

przekąska fot. shutterstock

1. Nauka

Owoce

Jedzenie owoców o pomarańczowym i żółtym kolorze każdego dnia może o połowę obniżyć ryzyko raka pęcherza, ponieważ są one bogate w witaminy A, C oraz E – podaje University of Hawaii.

REKLAMA

Orzechy

Konieczność obierania orzechów ze skorupek, jak np. w przypadku pistacji, ogranicza machinalne podjadanie i zmniejsza spożycie kalorii o 59% – informuje Eastern Illinois University. Skoro już o pistacjach – najlepsze będą te bez soli.

2. Na plus

Owoce

Całe owoce są bogate w błonnik, który spowalnia wzrost poziomu cukru we krwi po ich zjedzeniu. Dzięki temu ogranicza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.

Orzechy

Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w orzechach obniżają poziom złego cholesterolu LDL i dzięki temu chronią przed chorobami układu krwionośnego.

3. Na minus

Owoce

Tak, cukier. Najwięcej znajdziesz go w owocach tropikalnych. Ale nie ma tragedii – jeśli jesz całe owoce, raczej nie ma się czego bać. Gorzej z sokami – wtedy możesz w jednej szklance wypić zawartość kilku pomarańczy. A to już za słodko.

Orzechy

Dużo w nich białka i tłuszczu, dzięki czemu tak dobrze zaspokajają apetyt. Jednocześnie znaczy to jednak, że zawierają mnóstwo kalorii i jedzenie ich na kilogramy zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem. Garść – tyle powinno wystarczyć.

4. W kuchni

Owoce

Zastanawiasz się, czy warto dopłacać do owoców ekologicznych, bo w tych normalnych są już tylko pozostałości pestycydów? Owszem, niektóre badania pokazują, że te eko są trochę bardziej wartościowe, ale w żadnym razie nie musisz bać się tych zwyczajnych. Wystarczy, że je umyjesz.

Orzechy

Być może czytałaś, że orzechy dobrze jest przed zjedzeniem namoczyć w wodzie z solą lub sokiem z cytryny, żeby zwiększyć przyswajalność zawartych w nich składników odżywczych. Teoretycznie racja, ale do zyskania jest tak mało, że według nas nie warto utrudniać sobie życia na co dzień.

5. Werdykt

Owoce

Owoce to genialne źródło witamin i innych składników, które pozytywnie wpływają na zdrowie. I ta cecha jest daleko ważniejsza niż zawartość cukru. Ich wartość potwierdzają metaanalizy, czyli podsumowania badań – nie ma żadnego powodu, by wykluczać je z menu.

Orzechy

Orzechy też są napakowane związkami o działaniu przeciwutleniającym, a do tego pełno w nich składników mineralnych. W efekcie będą Cię chronić przed wieloma chorobami i nadwagą. To naprawdę dobrze zainwestowane kalorie, po których nie powinnaś mieć wyrzutów sumienia.

Zwycięzca? ORZECHY.

Gdybyśmy mieli oceniać wpływ na zdrowie, w tym pojedynku padłby zasłużony remis. Skoro jednak skupiamy się na tym, co lepiej przegryźć, kiedy dopadnie Cię mały głód, orzechy wygrywają ze sporą przewagą, bo znacznie szybciej wywołują poczucie sytości. A to przecież powinna być główna funkcja przekąski.

SPRAWDŹ TEŻ nasze przepisy na niskokaloryczne, imprezowe przekąski, które bez obaw będziesz mogła zaserwować swoim gościom!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij