[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Jogurt naturalny: ile jeść, by nie przesadzić?

Jogurt naturalny smakuje świetnie zarówno z owocami jak i mieszanką ulubionych bakalii. Mały kubeczek to idealny pomysł na drugie śniadanie lub potreningową, zdrową przekąskę. Czy można go jeść bez ograniczeń?

To jeden z najbardziej ulubionych przez dziewczyny produktów. Jest poręczny (mieści się w torebce), świetny na drugie śniadanie (dość szybko syci) i po treningu (uzupełnia białko), a do tego ma mało kalorii. Jogurt to świetne źródło wapnia, magnezu i potasu. Słowem: wszystkiego, czego potrzebują do pracy Twoje ciało i umysł. Mimo to nie można go jeść bez ograniczeń.

 

Za mało (100 g dziennie)

Jeśli w codziennej diecie nie będziesz używać jogurtów, musisz znaleźć inne źródła wapnia. Jeśli jednak nic nie stoi na przeszkodzie, warto każdego dnia zjeść porcję, głównie właśnie ze względu na bogactwo wapnia. Ten składnik ma fundamentalne znaczenie przede wszystkim dla Twoich kości i zębów. Jeśli po 30. roku życia nie będziesz go dostarczać codziennie, organizm będzie musiał sięgnąć po zapasy wapnia zgromadzone w kościach. A to oznacza otwarcie furtki do osteoporozy.

Oprócz wapnia, naturalne jogurty mają również dużo potasu, który pomaga regulować gospodarkę wodną w organizmie, i szczepy dobrych bakterii, dzięki którym wzmacniasz odporność.

W sam raz (200-300 g dziennie)

Jedna szklanka naturalnego jogurtu każdego dnia to świetne uzupełnienie pełnowartościowego białka, którego najbardziej potrzebują Twoje mięśnie po treningu. Jednocześnie jest to dobry pokarm dla duszy. Naturalny jogurt to prawdziwa bomba witamin z grupy B, które odpowiadają nie tylko za równowagę psychiczną, ale i za dobrą koncentrację i pamięć.

Odpowiednia dawka jogurtu każdego dnia pomaga więc również w czasie wysiłku intelektualnego. Oprócz tego – jak sprawdzili naukowcy z Japonii – w 80% przypadków picie jogurtu pomaga uporać się z nieprzyjemnym zapachem z ust.

Lubisz produkty mleczne? Sprawdź, ile możesz jeść sera żółtego, by nie martwić się zbędnymi kaloriami.

Za dużo (+400 g dziennie)

Dziewczyny, zwłaszcza te, które chcą szybko schudnąć, często stosują tzw. dietę jogurtową (zwaną też biurową), bo jest prosta, niskokaloryczna i nie zawiera chemii. Trzeba jednak pamiętać, że zastępowanie kilku posiłków w ciągu dnia jogurtem byłoby monotonne i koniec końców doprowadziłoby do niekontrolowanych napadów głodu.

Warto też wiedzieć, że głównym białkiem w jogurcie jest kazeina, która nie jest najlepiej tolerowana przez przewód pokarmowy. Jeśli dominuje przez dłuższy czas w Twojej diecie, to może wywoływać stany zapalne jelit i bóle brzucha.

Czy ktoś próbował Ci wmówić, że zdrową żywnością nie da się najeść?  Bzdura! Poznaj 15 produktów bogatych w błonnik i jedz do syta.

WH 01/2015

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij