[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.9

Jedz i chudnij: 7 składników na dietetyczne zupy

Drastycznym dietom i głodówkom mówimy stanowcze „nie”. Znamy przepisy na pyszne i zdrowe zupy, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy bez uczucia głodu.

zupa z dynią Dynia jest niskokaloryczna, dlatego idealnie sprawdza się w diecie odchudzającej.

Zupy gotowane na bazie wody, bulionu wegetariańskiego czy wywaru z kurczaka są niskokaloryczne, a te ze sporym dodatkiem warzyw zapewniają uczucie sytości. Podczas odchudzania nie możesz zapominać także o wartościach odżywczych posiłku. Kasza lub ciemny ryż wzbogacą strawę o węglowodany złożone a rośliny strączkowe, ryba czy chude mięso o solidną porcję białka. Pamiętaj także o odpowiednich ziołach i przyprawach (np. chili pobudza spalanie tłuszczu).

Oto 7 składników składników, na bazie których przygotujesz zdrowe i odchudzające zupy na cały tydzień:

1. Quinoa

Quinoa inaczej zwana komosą ryżową zawiera spore ilości białka i błonnika, który daje Ci uczucie sytości. Gotowana w bulionie drobiowym lub warzywnym komosa ryżowa dostarczy nam wszystkich niezbędnych aminokwasów, ale też wapnia, żelaza i białka.

2. Czerwona soczewica

Soczewica jest pełna białka (ma właściwości regenerujące mięśnie po treningu) i błonnika, a to sprawia, że zupa będzie sycąca. Soczewica jest bogata w błonnik, żelazo, kwas foliowy i przede wszystkim białko regenerujące mięśnie po treningu

3. Biała fasola

Ma dużo błonnika i wysokiej jakości białka roślinne, a dieta bogata w błonnik usprawnia trawienie, oczyszcza organizm, a także pozwala utrzymać prawidłową wagę ciała. Fasola to także świetne źródło minerałów. Powinna być obowiązkowym składnikiem jadłospisu dziewczyn dbających o figurę.

4. Pomidory

Jeden średni pomidor ma 170 g = 29 kcal, więc śmiało może zagościć w jadłospisie pragnących zrzucić zbędne kilogramy. Mają także dużo potasu, który pozytywnie wpływa na pamięć i koncentrację.

5. Szpinak

Jego odchudzająca moc tkwi w związku zwanym tylakoid. Spowalnia trawienie i blokuje w jelitach rozkładanie tłuszczów z posiłków. Dzięki temu dłużej będziesz syta. Dzięki zawartości azotanów, szpinak może pomóc Ci wycisnąć z siebie więcej na treningu.

ZOBACZ TEŻ: Co zrobić, gdy zatrujesz się grzybami

6. Brokuły

W 100 gramach brokułów znajduję się raptem 27 kcal. Wysoka zawartość błonnika syci i na długo odpędza niepohamowaną chęć podgryzania. Dodatkowo barwnik, który nadaje im dzielony kolor
działa detoksykująco i wzmacnia układ immunologiczny.

7. Dynia

Dynia jest niskokaloryczna, dlatego idealnie sprawdza się w diecie odchudzającej. 100 g to niecałe 30 kcal. Błonnik zawarty w dyni zapewni właściwe działanie przewodu pokarmowego i będzie regulował perystaltykę jelit. Dynia dostarczy Ci co prawda nieco węgli, ale z uwagi na to, że ma niski IG, nie będzie Cię kusiło, by pół godziny po posiłku sięgnąć po batona.

Zobacz też: Jelita i mózg - co je łączy?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij