[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jednonienasycone kwasy tłuszczowe omega 9 [właściwości, źródła]

Dobre dla Twojego zdrowia i urody jednonienasycone kwasy tłuszczowe omega 9 znajdziesz w oliwie z oliwek, ale nie tylko. Poznaj ich właściwości oraz najlepsze źródła.

oliwa z oliwek omega 9 Najlepszym źródłem kwasów tłuszczowych omega 9 są oliwki i oliwa.

Jednonienasycone kwasy tłuszczowe

Dobre czy złe?

REKLAMA

W ich przypadku nie ma specjalnych wątpliwości – badania pokazują, że jednonienasycone kwasy tłuszczowe (oznaczane też jako omega-9) to superbohater bez ciemnych stron.

Gdzie je znajdziesz

W oliwkach i wytwarzanej z nich oliwie, awokado, migdałach, orzechach laskowych, pistacjowych i brazylijskich.

Dlaczego ich potrzebujesz

Ze względu na swoje serce. Kwasy omega-9 pomagają obniżyć ogólny poziom cholesterolu (oraz złego cholesterolu LDL), jednocześnie nie wpływając negatywnie na poziom dobrego cholesterolu HDL. Redukują również poziom trójglicerydów, dzięki czemu chronią przed chorobami układu krwioniośnego.

Zobacz koniecznie: Zdrowe serce: co mu pomaga,a  co szkodzi

Jakieś zagrożenia?

Niespecjalnie. Pamiętaj tylko o dwóch rzeczach. Po pierwsze, stwierdzenie, że są zdrowe, nie oznacza przyznania licencji na niekontrolowane spożycie. Musisz pamiętać, że w jednym gramie tłuszczu jest aż 9 kcal, więc jeśli będziesz obficie lać oliwę do wszystkiego, to z czasem może być Ciebie więcej.

Po drugie, miej świadomość, że cudów nie ma. Jeśli zobaczysz w sklepie oliwę z oliwek za grosze, raczej nie będzie to produkt godny zakupu. Wybieraj oliwę extra vergine (niższe kategorie, gorszej jakości, to vergine lub sansa; jeśli na opakowaniu zobaczysz słowo „rafinowana”, oznacza to błyskawiczną dyskwalifikację – podczas tego procesu oliwa traci swoje cenne właściwości zdrowotne), zawsze w ciemnej butelce (ponieważ oliwa jest wrażliwa na działanie światła, pod wpływem którego rozkładają się witaminy i polifenole).

No i odpuść ją sobie, jeśli na butelce jest bliska końcu data przydatności do spożycia. Taką oliwą oczywiście się nie zatrujesz, ale mniej więcej po roku od wyciśnięcia zaczyna ona tracić swoje właściwości, więc lepiej poszukać świeższej i zdrowszej opcji.

To musisz wiedzieć

Oliwa czy awokado są świetnym towarzystwem dla jedzenia bogatego w witaminy A, D, E i K, które rozpuszczają się w tłuszczach. Dodaj je do sałatki, a organizm przyswoi znacznie więcej zawartych w niej cennych elementów.

Do prawidłowego funkcjonowania organizmu niezbędne są także tłuszcze wielonienasycone, ale musisz uważać, by jeść je w odpowiednich proporcjach. Dowiedz się więcej o właściwościach i źródłach kwasów omega 3 i omega 6.

WH 10/2016

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij