[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Jarmuż: ile jeść, by nie przesadzić?

Jarmuż nie bez powodu jest zaliczany do tzw. superfoods. Badania potwierdzają, że faktycznie jest bardzo zdrowy. Możesz z niego zrobić sok, ugotować go, a nawet upiec – zawsze smakuje wyśmienicie. Ale czy zastanawiałaś się kiedyś, czy możesz się nim beztrosko zajadać bez żadnych ograniczeń?

Dlaczego warto jeść jarmuż?

Ta roślina to najlepszy przyjaciel człowieka. Jarmuż - kuzyn brokuła, kalafiora i brukselki. Jedna szklanka jarmużu ma tylko 35 kilokalorii. „Jest bogaty w witaminy C i K, a także przeciwutleniacze, takie jak beta-karoten” – zachwala Lauren Manganiello, amerykańska dietetyczka. Zawarte w jarmużu składniki odżywcze chronią Twój organizm przed wieloma chorobami, w tym przed niektórymi nowotworami. Przy okazji poprawią też Twoje samopoczucie. 

Uwielbiasz dodawać go do swoich potraw? Bardzo dobrze. Ale pewnie nigdy nie zastanawiałaś się, czy objadanie się jarmużem może mieć szkodliwe skutki uboczne?

Odpowiednia ilość

Kilka lat temu pojawiły się spekulacje na temat trujących właściwości jarmużu. Okazało się, że liście tego warzywa mają skłonność do kumulowania toksycznych dla organizmu metali ciężkich, np. ołowiu i talu. Nie wpadaj jednak w panikę. Według badań przeprowadzonych w 2008, musiałabyś zjeść 68 kg jarmużu, żeby dostarczyć sobie toksyczną dawkę ołowiu. 

O ile więc nie żywisz się wyłącznie jarmużem, ryzyko, że Ci zaszkodzi jest tak małe, że nie ma sensu rezygnować z jego zdrowotnych właściwości. Zatem dziś polecamy sałatkę z jarmużem. Jedz śmiało.

REKLAMA

REKLAMA

Rola błonnika

Istotna jest również ilość błonnika w jarmużu (100g jarmużu - 5,6 g błonnika), który jest niezbędny w Twojej diecie. Jednak jeżeli będziesz spożywać go za dużo spowoduje wzdęcia, biegunkę, zaparcia, a nawet zaburzenia wchłaniania. Manganiello przekonuje, żebyś nie przejmowała się tym, że jesz zbyt wiele jarmużu, ponieważ jest to prawie niemożliwe.

O ile więc nie żywisz się wyłącznie jarmużem, ryzyko, że Ci zaszkodzi jest tak małe, że nie ma sensu rezygnować z jego zdrowotnych właściwości. 

Ile jeść dziennie?

Nie popadaj w paranoję za każdym razem, gdy usłyszysz, że coś może być szkodliwe, bo zawiera coś, co szkodzi. Przecież jedzenie wszystkich produktów w za dużych ilościach może być dla Ciebie szkodliwe. Jarmuż nie jest wyjątkiem. Jedz od jednej do dwóch porcji dziennie, ale nie przesadzaj z ilością. Według Manganiello łączenie go z pokarmami bogatymi w witaminę C, takimi jak truskawki, owoce cytrusowe lub sok z cytryny, umożliwi Ci szybsze wchłanianie pokarmu. Zostaw więc na talerzu miejsce dla innych produktów spożywczych, które są równie zdrowe. Dziś polecamy sałatkę z jarmużem. Pychota!

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij