REKLAMA

Jak zrobić domowe nachosy?

Szukasz zdrowej przekąski na wieczór? Nachosy domowej roboty sprawdzą się idealnie. 

nachosy Shutterstock
fot. shutterstock

Domowe Nachosy

Pokrój warzywa na cienkie plasterki. Rozgrzej piekarnik do 190 °C, wyłóż je na lekko naoliwioną blachę w jednej warstwie, skrop oliwą z wierzchu i posyp morską solą i świeżo zmielonym pieprzem. Piecz, aż brzegi nachosów będą chrupkie (15-20 minut), wyjmij i odstaw na 5 minut. Posyp serem i znowu piecz 5 min. Wyjmij, wsyp do miski, dodaj pozostałe składniki i posyp posiekaną natką pietruszki lub szczypiorkiem.

REKLAMA

Dynia piżmowa

1 mała dynia piżmowa (ok. 500 g, obrana i pokrojona w cienkie plasterki) + 1/3 szklanka pokruszonej gorgonzoli + . szklanka posiekanych orzechów laskowych + . szklanka pestek granatu.

ZOBACZ TEŻ: 7 przepisów na imprezowe przekąski

Batat

1 słodki ziemniak (obrany i pokrojony) + . szklanka poszarpanej mozzarelli + . szklanka czarnej fasoli + . łyżeczki chili w proszku + . awokado (kostki) + plasterki marynowanych jalapeno.

Seler

2 korzenie selera (obrane i pokrojone) + 60 g brie (kostka) + . szklanka piersi z kurczaka (upieczonej, pokrojonej w kostki) + . szklanka uprażonych i posiekanych nerkowców + 2 łyżki suszonej żurawiny.

Wybieraj najlepsze

Żeby naprawdę cieszyć się smakiem, aromatem i zdrowotnymi korzyściami przypraw, muszą być one świeże i oryginalne.

Cynamon

Prawdziwy, cejloński, ma oba brzegi skręcone do środka. Pojedynczo skręcony jest cynamonowiec wonny, mniej dobry.

Anyż gwiazdkowy

Musi mieć 8 ramion, brązowy kolor i błyszczące nasiona. Inne są uszkodzone lub zleżałe i pozbawione aromatu.

Goździki

Świeże mają jaśniejszą główkę o palącym, lekko gorzkim smaku. Wrzucone do wody będą trzymać pion, stare się położą.

Imbir

Musi być gładki, twardy i mieć cienką skórę. Pomarszczone i szorstkie są stare, a dużo wypustek daje włóknisty miąższ.

Jedz Popcorn

Ma wszystkie zalety swojej matki, kukurydzy, ale dokłada też kilka od siebie. Głównie bogactwo substancji fenolowych – bardzo silnych przeciwutleniaczy, które straszą na śmierć wolne rodniki i – być może, bo badania są w toku – chronią przed rakiem. Jest też niskokaloryczny, pod warunkiem że nie zalejesz go masłem lub karmelem. Wypróbuj ziół, czosnku lub cynamonu, a efekty Cię zaskoczą!

Pilnuj kalorii

Zazdrościłaś kiedyś szczęściarom, które jedzą wszystko i nic po nich nie widać? Nie ma czego, bo aż o 10% wzrasta ryzyko nowotworów, jeśli podstawę diety stanowi wysokokaloryczne jedzenie, nawet gdy waga ciała nie rośnie.

ZOBACZ TEŻ: Przetworzone jedzenie, czyli jakie? [4 grupy produktów]

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA