[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Jak nie przytyć w święta?

Wydaje się, że życiowym celem naszych mam, babć i cioć jest bezustanne faszerowanie nas kalorycznym jedzeniem. I jak tu być asertywną? Jak nie jeść za dużo w Święta? Mamy rozwiązanie.

fot. sarsmis 2013/shutterstock.com fot. sarsmis 2013/shutterstock.com

Jak odmówić w Święta zjedzenia niezbyt zdrowych przysmaków przygotowanych przez mamę i babcię, nie obrażając niczyich uczuć? Podpowiada nam Keri Gans, autorka "Small Change Diet".

 

REKLAMA

Wszystko zależy od tego, co jeszcze stoi na stole. Jeśli wszystkie potrawy są ociekającymi tłuszczem bombami kalorycznymi, wydaje się, że nie masz innego wyjścia, jak skapitulować i spróbować  każdej z nich – ale po odrobinie. „Jeden tuczący posiłek nie zrujnuje Twojej diety, zwłaszcza, jeśli będziesz uważać na wielkość porcji” – mówi Gans.

Poza tym, łatwiej jest po prostu uszczknąć po kawałeczku każdej potrawy niż tłumaczyć wszystkim, że pyszności uwielbiane przez całą rodzinę niekoniecznie stanowią element zdrowej, zbilansowanej diety – to na pewno skończyłoby się gderaniem i zniszczeniem świątecznej atmosfery. Jeśli jednak ciocia próbuje wcisnąć Ci dokładkę, nie miej skrupułów odmówić – nie powinno to nikogo urazić. „Powiedz po prostu «Dziękuję, było pyszne, ale jestem już pełna»” – sugeruje Gans.

Może zdarzyć się tez tak, że na stole, oprócz wysokokalorycznych potraw, stoją też ich zdrowsze wersje. Wtedy Twoją pierwszą opcją jest poproszenie o większą porcję bardziej dietetycznego jedzenia, a mniejszą – tego tuczącego. Jeśli członkowie Twojej rodziny nie mają z tym żadnego problemu, Ty też możesz już wrzucić na luz.

Jeżeli jednak wciąż zadręczają Cię pytaniem: „Dlaczego nie chcesz smażonego karpika?”. Wykręć się smakiem: „Wiem, że to dziwne, ale po prostu nie lubię tego błotnego posmaku”. Każdy ma prawo czegoś nie lubić, a jeśli wybierzesz w zamian inną, mniej kaloryczną rybę ze stołu, wszyscy powinni być zadowoleni.

W sprawie deseru jesteśmy zgodni: jeżeli nie chcesz go jeść, masz pełne prawo powiedzieć, że nic więcej w siebie nie wciśniesz. Zresztą prawdopodobnie – wcale nie skłamiesz.

 WH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij