1. Ukryte słodycze
Specjaliści oszacowali, że przeciętny pracownik biurowy ma w zasięgu ręki średnio 476 kcal w postaci różnych przysmaków leżących na biurku. Czarów nie ma: ci ze słodyczami w szufladzie ważą średnio o 12,5 kg więcej niż ci bez zapasów.
2. Dieta pudełkowa
Lunch przygotuj dzień wcześniej w domu, po kolacji. Z pełnym brzuchem i głową pełną pomysłów dokonasz rozsądniejszych wyborów żywieniowych. Warto, bo „na głodniaka” w pracy najprawdopodobniej upolujesz drożdżówkę albo pączka.
ZOBACZ TEŻ: Lunch w pracy: 5 wyjątkowych przepisów
3. W kantynie
Gdy zawitasz do firmowej stołówki – weź tackę. Powód jest prosty: ludzie bez tacki wybierają to, co najbardziej poręczne. Czyli najczęściej pełne sera i sosów sandwicze.
4. W sklepiku
Jeśli zły los sprawi, że będziesz zmuszona zajrzeć do sklepu, zapłać gotówką. Badania wykazały, że ludzie płacący kartą pozwalają sobie na więcej łakoci i słodkich napojów.
5. Przerwa obiadowa
W przerwie na lunch skocz na spacer - wybierz knajpę oddaloną nieco dalej od biura. Po takim relaksującym tripie poczujesz się lepiej i zjesz o 24% mniej słodkiego.
ZOBACZ TEŻ: 5 typowych objawów cukrzycy
6. Szuflady pełne skarbów
Gdy badanym pracownikom przełożono słodycze z blatu biurka do jego dolnej szuflady, zjadali dziennie o 74 kcal mniej (co się równa nawet 3 kg rocznie).
Poznaj też 12 trików, dzięki którym zjesz mniej. Razem będziesz znała już aż 18 sposobów na utrzymanie wagi w ryzach. Uda się!