Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Jak jeść, gdy trenujesz [najczęstsze pytania + odpowiedzi eksperta]

Zadajecie nam pytania, jak jeść, by wzmocnić efekty treningu. Przesłaliśmy je Bartłomiejowi Pomorskiemu – prezesowi Polskiego Towarzystwa Dietetyki Sportowej. Oto jego odpowiedzi.

fitness fot. Getty Images

Czy mam jeść wieczorem po treningu?

Jasne, że tak. Aktywność fizyczna wieczorem zmienia rytm dobowy. W praktyce znaczy to, że jeśli w ciągu dnia nie zjesz więcej niż potrzebujesz, organizm nie odłoży kalorii dostarczonych po ćwiczeniach w postaci tkanki tłuszczowej, tylko wykorzysta je do odbudowy magazynów energetycznych oraz przebudowy tkanki mięśniowej.

Trawienie może jednak zakłócić sen, więc ostatni posiłek, zwłaszcza obfity, warto zjeść 1-2 h przed położeniem się do łóżka.

Czy powinnam stosować suplementy diety?

W przypadku zbilansowanej diety większość suplementów to zbędny wydatek. Oczywiście istnieją odstępstwa, jak witamina D, którą należy przyjmować od września do kwietnia, czy kwas foliowy, który powinny brać kobiety w wieku rozrodczym.

Jeżeli z jakichś powodów wykluczasz lub ograniczasz całe grupy produktów warto skorzystać z porady dietetyka, ponieważ np. w przypadku diety wegańskiej wskazana jest suplementacja witaminy B12, a czasem także jodu.

Czy trening na pusty żołądek pomoże mi spalić więcej kalorii?

Niestety nie. Owszem, ćwiczenia z pustym żołądkiem mogą nasilić wykorzystanie tłuszczów jako źródła energii, ale nie jest to jednoznaczne z tym, że w dłuższej perspektywie stracisz więcej tkanki tłuszczowej.

Organizm dynamicznie dostosuje się do tej sytuacji i w dalszej części dnia mięśnie będą po prostu mniej chętnie korzystały z tłuszczów jako źródła energii. Kluczowym elementem niezbędnym do redukcji masy ciała jest ujemny bilans energetyczny, a nie okoliczności żywieniowe, w których trenujesz.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij