Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Jak jeść, by dłużej pozostać w formie [4 patenty]

To zaczyna się od „30”: Twoje ciśnienie tętnicze podnosi się o 4 punkty na dekadę, a Twoje stawy zaczynają sprawiać kłopoty. Dobrą wiadomością jest jednak fakt, że Twoja trzydziestka jest inna niż trzydziestka Twojej mamy, która musiała akceptować nieuchronność procesów. Ty nie musisz.

fot. shutterstock

Korozja stawów

Artretyzm zwykle nie objawia się aż do późnego wieku, ale zniszczenia, które czyni, dzieją się właśnie teraz.

Patent WH: Jedz tygodniowo trzy porcje ryb lubiących zimne wody. Każda porcja łososia, makreli, pstrąga czy halibuta zawiera więcej niż 1000 mg kwasów omega-3 typu DHA i EPA. Brytyjskie badania wykazały, że spożywanie takiej ilości tranu, czyli rybich tłuszczów, zmniejsza poziom enzymów niszczących chrząstki stawowe u większości pacjentów stojących w obliczu operacji wszczepienia endoprotezy stawowej.

Pierwsze zmarszczki

Dojrzewając, robisz się fajniejsza, jesteś mądrzejsza i umiesz się bawić. To, co nie jest fajne, to te malutkie kreseczki zaczynające pojawiać się na Twojej twarzy.

Patent WH: Poszukaj fasoli. Australijskie badania przeprowadzone na grupie starszych osób wykazały, że ci, którzy często jedli rośliny strączkowe i warzywa, mieli mniej zmarszczek i skórę mniej zniszczoną przez słońce. Fasole są bogate w przeciwutleniacze, które pomagają ciału radzić sobie z wolnymi rodnikami.

Miej pod ręką hummus do smarowania, wrzuć czarną fasolę do zupy lub soczewicę do sosu do makaronu albo serwuj osobno fasolę z puszki (opłucz ją w bieżącej wodzie, by pozbyć się nadwyżki sodu). Wymieszaj je ze zbawiennymi dla cery warzywami bogatymi w przeciwutleniacze, takimi jak szparagi, brokuły, seler naciowy, bakłażan, cebula i szpinak – wszystkie one są także niczym mityczna fontanna młodości dla Twojej skóry.

Mniej entuzjazmu

Wspinasz się po drabinie kariery, wychowujesz dzieci, zajmujesz się domem, zarządzasz waszymi finansami. Jesteś zestresowana do granic, a w dodatku przecież się nie rozerwiesz. A tak, prawda, jeszcze Twoje życie seksualne jest tak ekscytujące, jak schabowy z kapustą w zakładowej stołówce.

Patent WH: Postaw na orzechy. Orzeszki ziemne, włoskie, laskowe są wypełnione witaminą E – przeciwutleniaczem, który wzmacnia system odpornościowy. Są także wypełnione po brzegi witaminami grupy B, które pomagają przygotować się Twojemu ciału na zdrowotne konsekwencje stresu, takie jak wysokie ciśnienie krwi i huśtawki hormonalne. Orzechy są również doskonałym źródłem argininy – aminokwasu, który polepsza przepływ krwi. Jedz garść orzechów każdego dnia.

Wolniejszy metabolizm

Pilnujesz diety, wylewasz siódme poty na siłowni, a Twoje obcisłe dżinsy są dopasowane tak, jakby właśnie zostały wyjęte z suszarki, mimo że nie były prane od tygodni. Bardzo trudno pozostać szczupłą, gdy Twój metabolizm knuje, jakby Ci tu dodać tłuszczyku.

Patent WH: Niskotłuszczowe, wysokobiałkowe przekąski popędzą Twój metabolizm do roboty. Raz dziennie jedz plaster (ok. 40 g) sera, takiego jak cheddar, szwajcarski lub provolone. Ser ma nawet do 11 gramów białka na porcję i prawie w ogóle nie ma cukru, co utrzyma Twój poziom cukru we krwi pod kontrolą. Inne opcje: jogurt grecki, suszone mięso wołowe lub migdały.

Komentarze

 (11)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij