[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Jak czytać etykiety: tył paczki

Zobacz, jak spośród produktów na sklepowych półkach wybrać zdrową żywność. Oto siedem wskazówek, dzięki którym nauczysz się czytać etykiety i zrzucisz zbędne kilogramy.

Wiesz już, na co zwracać uwagę z przodu opakowania. Tym razem dowiesz się, jakie informacje warto sprawdzić na tylnej etykiecie.

1. Patrz na proteiny

Według dietetyków dziennie potrzebujesz około 70 g białka, przy czym 30% powinno stanowić białko roślinne. Znajdziesz je w roślinach strączkowych. Dobrym źródłem białka zwierzęcego są ryby i białe mięso.  

2. Tłuste fakty

By można było legalnie powiedzieć, że coś zostało sklasyfikowane jako niskotłuszczowe, dany produkt musi mieć 3 g tłuszczu lub mniej na 100 g. Ważniejszy od ilości jest rodzaj tłuszczu. Najgorsze dla zdrowia są tłuszcze trans – nie powinno być ich więcej niż 1,5 g.  

3. Sól pod kontrolą

75% soli w diecie pochodzi z przetworzonego jedzenia. Gotowe kanapki lub posiłki powinny mieć nie więcej niż 1,25 g soli na 100 g produktu. Jeśli na etykiecie nie ma nic nt. soli, przemnóż każde 100 g posiłku przez 2,5. Przekonasz się, jak wiele jej pochłaniasz.  

4. Kolejność składników

Kolejność nie jest przypadkowa – wyznacza ją zawartość. Jeśli pierwszym składnikiem jest cukier, to znaczy, że tego składnika jest najwięcej i że powinnaś odłożyć ten produkt na półkę.

5. Dobre węglowodany

Jeśli kupujesz produkt węglowodanowy (ryż, makaron czy chleb), kupuj taki, który powstał z węglowodanów złożonych, z mąki pełnoziarnistej. Takie produkty mają więcej błonnika i dłużej utrzymują poziom cukru na odpowiednim poziomie.

6. Przelicz na łyżeczki

Cukier jest zamieniany w wątrobie na tłuszcz. Dlatego musisz wiedzieć, na ile możesz sobie pozwolić. Najprościej przeliczyć to tak: podziel liczbę gramów przez 4, co da ekwiwalent w łyżeczkach. Jeśli 500-ml butelka soku ma 23 g cukru, oznacza to, że wsypano do niej ok. 6 łyżeczek cukru!

7. Drobnym maczkiem

Barwniki, wzmacniacze smaku i konserwanty kryją się za wszystkim, co zaczyna się od litery E (z liczbą). Wyjątkiem jest E300, który oznacza witaminę C i E 100 – kurkuminę. Pozostałych unikaj jak ognia: mogą zakwaszać, wywoływać alergie, a nawet prowadzić do nowotworów.

WH 07-08/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij