[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Insta trend: Sushi donuty

Modne instagramowe potrawy są niemal zbyt ładne, żeby je jeść. I o ile faktycznie lepiej odpuścić sobie megakaloryczne szejki z donutami, o tyle sushi w kształcie apetycznych pączusiów jest smaczne i proste w wykonaniu. A jak wygląda!

fot. shutterstock

Lubisz sushi, ale nie masz cierpliwości do zwijania tych przeklętych rolek? Efektowna instagramowa wersja tego dania jest, o dziwo, prostsza i szybsza w wykonaniu niż oryginał. Przekonaj się sama.

1. Ugotuj ryż do sushi tak jak zwykle. Wymieszaj z zaprawą z octu ryżowego i zostaw do całkowitego ostygnięcia. Przygotuj miseczkę z wodą lub octem ryżowym, by móc moczyć w niej palce – dzięki temu ryż nie będzie kleił Ci się do rąk.

REKLAMA

2. Upchnij ryż w wysmarowanych octem ryżowym foremkach do donutów (wybierz te silikonowe – w internecie jest spory wybór).

3. Delikatnie wyciągnij gotowego donuta z formy i ułóż na wierzchu ulubione dodatki. My lubimy wersję z czarnym sezamem, ogórkiem lub cukinią, wędzonym łososiem i szczypiorkiem. Świetnie sprawdzą się też awokado, marynowana rzepa, czy inne zalegające w lodówce produkty. Pamiętaj tylko przy układaniu, że przed zjedzeniem będziesz musiała pokroić donuta na kilka części, by chwycić je pałeczkami. Wykorzystaj arkusze nori: stostuj je (np. w piekarniku), pokrusz i podaj jako zdrowe chipsy. Nie zapomnij o miseczce z sosem sojowym i wasabi!

Marchewka przed nocnymi nalotami

W czasie II wojny światowej żołnierze brytyjskich sił powietrznych wspomagali się jedzeniem marchwi przed nocnymi nalotami. Takie wytyczne wystosowało bowiem Brytyjskie Ministerstwo Żywności, twierdząc, że warzywo poprawia zdolność do widzenia w nocy. I choć dziś ta historia wzbudza uśmiech, marchew oraz kilka innych produktów spożywczych faktycznie poprawia wzrok. Do tej chwalebnej grupy zaliczają się: szpinak, pistacje, dynia, kukurydza oraz jajka.

Zespół badaczy z University of Sydney udowodnił, że dwa karotenoidy, które znajdziesz w wyżej wymienionych produktach – luteina oraz zeaksantyna (L/Z) – mają spory wpływ na zdrowie oczu. Ważna jest zarówno ilościowa zawartość L/Z w jedzeniu, jak i ich przyswajalność. Dlatego orzeczono, że jeszcze lepiej niż marchew na wzrok wpływają jajka. Choć zawierają mniej L/Z niż zielone warzywa liściaste, dzięki zawartości tłuszczu organizm lepiej przyswaja cenne karotenoidy. To co? Po jajeczku?

ZOBACZ TAKŻE: 10 przepisów na zdrowe sushi

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij