Ile kalorii ma pączek

Nie zjeść pączka w Tłusty Czwartek to trochę tak, jak nie zjeść latem truskawek, a podczas Wigilii nie skosztować karpia. Żeby jednak tradycja nie wyszła Ci bokiem (a raczej boczkami), zobacz, ile kalorii ma pączek i dowiedz się, na ilu poprzestać.

| Data aktualizacji: 2021-02-03
pączki, słodycze fot. shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Ile kalorii ma pączek

  • 100 g pączka = 415 kcal
  • średni pączek z lukrem i dżemem ma 70 g = 290 kcal
  • pączek z lukrem, marmoladą i skórką pomarańczową (100 g) = 350 kcal
  • donut w polewie czekoladowej (60g) = 250 kcal
  • pączek hiszpański (gniazdko) 100 g = 400 kcal

ZOBACZ TEŻ: Teoria odchudzania. Jak bieganiem spalić tłuszcz?

REKLAMA

Sama widzisz, że kalorii w pączku nie brakuje. Na nasze nieszczęście są to kalorie najgorszczego sortu: pączek to bowiem mix węglowodanów i tłuszczów. Zresztą do podobnych produktów zaliczają się wszelkiej maści bułki drożdżowe. Nie jedz ich więc w nadmiarze, a już na pewno nie na śniadanie. To naprawdę zły pomysł. Zresztą sama sprawdź, jakie produkty szkodzą Twojej skórze.

Ile pączków można zjeść?

Powiedzmy to sobie szczerze: pączek to puste kalorie. Niezdrowe cholerstwo, które nie ma w sobie nic dobrego (oprócz smaku, oczywiście). Ale jeśli raz w roku w trakcie Tłustego Czwartku pozwolisz sobie na pączka, nic Ci się nie stanie. Ziemia się nie rozstąpi, nie przytyjesz 5 kilogramów, a Twoje uda i brzuch nie przykryje warstwa tłuszczu. Zjedz, rozkoszuj się jego smakiem, a następnego dnia do kawy zjedz raczej fit deser. A najlepiej odpuść go sobie całkowicie.

Rada: Kupując pączka, zwróć uwagę, czy jest lekko zapadnięty i czy ma jasną obwódkę dookoła. Te cechy świadczą o tym, że masz przed sobą pączka idealnego – wypieczonego na świeżym oleju.

Jak szybko i skutecznie spalić kalorie z pączka?

Spalenie jednego pączka będzie Cię kosztować trochę wysiłku.

Jak spalić cheat meal? Najlepiej zafunduj sobie intensywną sesję kardio w siłowni. Jeśli nie przepadasz za klasycznym bieganiem na bieżni, wypróbuj ten trening na szybkie spalanie. Możesz również postawić na tabatę. Ona nigdy nie zawodzi. Możesz też w pewnym stopniu wspomóc procesy metabolizmu sięgając po suplementy

Pączki - zdrowsza alternatywa

Jeśli sumienie nie pozwala Ci na przełknięcie nawet jednego tradycyjnego pączka, sięgnij po zdrowszą alternatywę. Pieczone pączki są niemniej smaczne, a proces ich przygotowania nie uwzględnia kąpieli w tłuszczu i lukrze. Wypróbuj przepis na pieczone pączki i ciesz się Tłustym Czwartkiem w wersji light.

Pączki - skąd pochodzą?

Jeśli myślisz, że pączki to nasz rodzimy wymysł, to jesteś w błędzie. Danie to znane było już w starożytności. Starożytni rzymianie objadali się jednak pączkami w wersji na słono.

W Polsce pączkami nadziewanymi słoniną, mięsem lub kapustą zajadano się natomiast w czasie ostatków. Około XVI wieku słone nadzienie zastąpiła marmolada. W XVIII wieku do ich wypieku zaczęto używać drożdży, dzięki czemu ciasto stało się bardziej puszyste i zyskało kulisty kształt. Tyle historii, teraz czas przejść do meritum.

ZOBACZ TEŻ: Batony białkowe - legalny cheat meal [przepis]

Zobacz również:
Te ćwiczenia na korpus są dużo skuteczniejsze niż upomnienia naszych babć: „Nie garb się!”. Poprawiają siłę core’u i jego wytrzymałość. Wykonuj je 3 razy w tygodniu, by mięśnie posturalne naprawdę poczuły się zaopiekowane. Ukończ podaną liczbę powtórzeń każdego ruchu, przechodząc bez przerw między kolejnymi ćwiczeniami. Po skończonym obwodzie powtórz całość dwukrotnie (w sumie robisz trzy rundy). Skup się na ściąganiu łopatek w tył i w dół, „wydłużaniu kręgosłupa” i utrzymywaniu go w neutralnej pozycji – łącznie z szyją.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA