[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Ile jajek dziennie?

Jeszcze nie tak dawno mieliśmy mocno ograniczać ich spożycie, bo zawarty w jajach cholesterol miał zwiększać ryzyko chorób układu krwionośnego. Nowe badanie amerykańskiego University of Connecticut stwierdza coś dokładnie odwrotnego: jaja chronią przed tymi schorzeniami. Najlepiej trzy dziennie.

jajka fot. shutterstock.com

Zmiany zaczęły się już jakiś czas temu. Naukowcy zaczęli podejrzewać, że cholesterol zawarty w jedzeniu nie ma dużego wpływu na jego poziom w naszej krwi. To podejście znajduje już odzwierciedlenie w oficjalnych zaleceniach dietetycznych.

Departament Rolnictwa USA (USDA) zaproponował zniesienie rekomendowanego wcześniej ograniczenia dziennego spożycia cholesterolu do 300 mg (w jednym jajku znajduje się ok. 370 mg, w zależności od wielkości). Podobnie Polski Instytut Żywności i Żywienia uznaje jaja za wartościowy pokarm i w swojej nowej piramidzie żywienia z 2016 roku kwalifikuje je do codziennego spożycia.

REKLAMA

Wszystkich, którzy za jajami przepadają, powinny też ucieszyć wieści z University of Connecticut w USA, które podaje prestiżowe pismo naukowe The Journal of Nutrition. Naukowcy przeprowadzili badanie mające sprawdzić wpływ codziennego jedzenia jaj na ryzyko wystąpienia chorób serca.

Uczestnicy, zdrowi ludzie w wieku 18-30 lat, najpierw przez dwa tygodnie w ogóle nie jedli jaja, a potem przez 4 tygodnie karmiono ich jednym jajkiem dziennie, przez kolejne cztery tygodnie dwoma, a przez następny miesiąc aż trzema jajami.

WH POLECA: przepisy na potrawy z jajek

Po każdych 4 tygodniach przechodzili dokładne badania. Okazało się, że im więcej jedli jaj, tym bardziej poprawiały się parametry krwi, związane z zapobieganiem chorobom układu krwionośnego, m. in. ilość dobrego cholesterolu HDL.

Biorąc pod uwagę, że poza tym jaja to źródło białka o najwyższej przyswajalności i wartościowe biologicznej, a także takich cennych składników jak cholina, luteina, zeaksantyna oraz witaminy A oraz D, możesz spokojnie wpleść kilka do codziennego menu. Oczywiście pod warunkiem, że nie jesteś na nie uczulona. Na pytanie, ile jajek dziennie odpowiadamy: trzy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij