[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Gotowanie i odchudzanie: 5 błędów

Co powiesz na zgrabną sylwetkę bez zbędnych wyrzeczeń? Poznaj 5 najczęściej popełnianych podczas gotowania błędów, które mogły niwelować Twoje starania w pozbywaniu się nadprogramowych centymetrów i zacznij naprawdę zdrowe odżywianie.

kuchnia, gotowanie, kobieta w kuchni fot. shutterstock.com

Samodzielne przygotowywanie posiłków to najprostszy (a także najtańszy) sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. Niestety gotowanie w wersji fit to nieco wyższa szkoła jazdy. Nie chodzi o to, że musisz posiadać jakieś supermoce, ale odrobina wiedzy nie zaszkodzi.

Dietetyczka Rania Batayneh, autorka poradnika „The One One One Diet”, podpowiada nam, czego nie robić, jeśli chcemy jeść smacznie i zdrowo. Oto lista najczęstszych błędów popełnianych w kuchni.

REKLAMA

 

1. Używasz złego oleju

Wlewanie na patelnię nieodpowiedniego oleju ma znacznie gorsze konsekwencje niż tylko zły smak potraw. „Kiedy tłuszcz przekracza swój punkt dymienia – czyli najwyższą temperaturę, do której można go podgrzewać, by nie stracił swoich właściwości odżywczych – zaczynają się wytwarzać toksyny, wolne rodniki i tłuszcze trans” – wyjaśnia nasz ekspert.

Do przygotowania sosów sałatkowych zalecamy np. olej z orzechów włoskich lub oliwę z oliwek, bo ich temperatura dymienia jest najniższa. Natomiast do smażenia lepiej sprawdzi się olej kokosowy, słonecznikowy lub z pestek winogron (tylko pamiętaj, że te oleje też mają swoje punkty dymienia). To tylko przykłady, zobacz, jaki olej roślinny wybrać.

2. Zapominasz, że porcja porcji nie równa

Być może jesteś w stanie zjeść taką samą porcję, jak Twój partner, ale niekoniecznie oznacza to, że to dobry pomysł. Nie zapominaj o odmierzaniu porcji. Prosty patent, który pozwoli Ci jeść mniej: odmierzaj porcje nim zgłodniejesz, bo gdy burczy w brzuchu, trudno o zdrowy rozsądek.

3. Nie pieczesz w brytfannie z rusztem

Pieczenie jest świetnym sposobem na to, by Twoje potrawy zawierały mniej kalorii od swoich smażonych odpowiedników. Jeśli jednak nie pieczesz w naczyniu z rusztem, nawet jeśli nie dodajesz tłuszczu, nie pozwalasz, by np. wytopił się z mięsa i Twoje wysiłki w zrzuceniu zbędnych kilogramów idą na marne.

Następnym razem, gdy włożysz polędwicę, a nawet drób lub rybę do piekarnika, upewnij się, że wrzucasz go na kratkę.

4. Za mało przypraw i ziół

“Zazwyczaj ograniczamy się do cukru, soli i jakiegoś tłuszczu, co sprawia, że kaloryczność dania wzrasta niebotycznie – mówi Batayneh. – Zamiast tego postaw na przyprawy i zioła, co pozwoli Ci zmniejszyć dzienną dawkę cukrów, tłuszczu i soli”. Po jakimś czasie Twoje kubki smakowe przyzwyczają się do nowych smaków i przejdzie Ci ochota na słone i słodkie.

Jest jeszcze jedna zaleta stosowania ziół i przypraw: stanowią cenne źródło wzmacniających zdrowie i zwalczających tłuszcz składników takich jak witaminy, minerały oraz antyoksydanty. Poznaj też 5 sposobów na ograniczenie spożycia soli kuchennej.

5. Za dużo tłuszczu

Zdrowe tłuszcze są niezbędnym składnikiem zbilansowanej diety i będziemy to powtarzać do znudzenia. Pomogą Ci nawet zrzucić zbędne kilogramy, ale nie jeśli zaczniesz się zachowywać tak jakby zawarte w nich kalorie się nie liczyły. A jest ich całkiem sporo, bo np. jedna łyżka oliwy z oliwek to aż 120 kcal.

Jeśli używasz oleju do gotowania i smażenia, to używaj go tylko tyle, by zapobiec klejeniu się lub przywieraniu potraw. Jakimś dziwnym trafem zawsze wlejesz na patelnię zbyt dużo? Zainwestuj w spryskiwacz do rozprowadzania oleju lub octu, by więcej nie przedobrzyć.

A jeśli szukasz przepisu na spaghetti, które smakuje wyśmienicie, ale nie ma miliona kalorii? Mamy coś dla Ciebie – przepisu szukaj w naszym jadłospisie nr 6.

Tekst: K. Aleisha Fetters

WH

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij